Jordi Moltó s'ha reunit aquest dimarts amb el Consell de Direcció de l'Administració Territorial de la Generalitat. Foto: Laura Busquets
El delegat del Govern a la Catalunya central, Jordi Moltó, ha explicat aquest dimarts que la Generalitat no té previst construir cap nou centre escolar al territori. Després de la reunió del Consell de Direcció de l'Administració Territorial de la Generalitat que ha tingut lloc a Vic sobre com afecten els ajustos pressupostaris a la Catalunya central, el delegat del Govern ha assenyalat que el departament més perjudicat és Territori i Sostenibilitat amb una retallada del 24%. Tot i que ha destacat que en aquests moments s'estan executant les obres de desdoblament de l'Eix Transversal i l'Eix Diagonal, Moltó ha afegit que "aquestes actuacions no es començaran a pagar fins el 2013".
Segons ha explicat Jordi Moltó, "el Govern fa una clara aposta per la societat del benestar i per la seguretat". En aquest sentit, els departaments que s'han vist menys afectats pels ajustos pressupostaris a la Catalunya central han estat Interior, amb una disminució del 6'4% en el pressupost respecte a l'exercici anterior; Salut, amb una disminució del 6,5%; Ensenyament, amb una disminució del 7,4% i Justícia, on s'inclou la partida dedicada a presons, amb un 8,9%.
Els departaments més perjudicats són en primer lloc Territori i Sostenibilitat amb una retallada del 24%, seguit dels departaments d'Agricultura i Empresa i Ocupació amb un 23%.
Moltó ha destacat que hi havia projectes per a noves escoles que el Govern anterior ja havia arribat a acords però que, amb el pressupost pel 2011, "no es podran tirar endavant ja que la capacitat inversora del Govern no ho permet". No obstant, Jordi Moltó ha volgut constatar que això no significa que es deixin de fer els projectes, "sinó que quedaran posposats de cara a propers exercicis". Moltó ha afegit que aquelles escoles que tenen projectes "engegats" no es veuran afectades. Amb tot, el delegat ha destacat que "aquestes decisions no afectaran al dret a l'escolartització de cap nen o nena".
Pel que fa a Salut, Moltó ha assenyalat que "tot i la disminució en la despesa, això no afectarà a aquells pacients que pateixin alguna malaltia greu o a les urgències". Tot i això, en la línia del conseller, ha dit que caldrà un "reajust" en la manera de funcionar, tant de les urgències com dels serveis hospitalaris. Segons Moltó, "l'objectiu és mantenir el mateix estat del benestar i que l'usuari final no ho noti". Les llistes d'espera, ha assenyalat, també es veuran afectades.
Deutes pendents
Jordi Moltó s'ha manifestat crític amb el Govern anterior ja que, segons el delegat, amb qüestions com la llei de la dependència "ara ens veiem en l'obligació de fer front a ajuts que ja estaven valorats i, per tant, compromesos en anteriors pressupostos que s'hauran de pagar". Moltó ha dit que aquest fet suposa un "doble esforç" perquè els ingressos de la Generalitat han disminuït d'una manera substancial i, alhora, cal fer front a obres o compromisos signats en exercicis anteriors.
El delegat del Govern ha assenyalat que l'ajust pressupostari a la Catalunya central "ha estat menor que en d'altres zones del país". En el cas de la Catalunya central, no s'ha arribat al 10 per cent amb què s'especulava, sinó que la disminució representa un 7,34% respecte a l'exercici anterior.
Al 2010 la Catalunya central representava un 5,9% dins els pressupostos de la Generalitat. Segons ha explicat el delegat del Govern, als pressupostos del 2011 hi ha un increment percentual ja que tot i disminuir la quantitat de despesa en termes generals, la Catalunya central té un pes del 6,3% als pressupostos de la Generalitat.
El Govern no preveu construir cap nou centre escolar a la Catalunya central el 2011
En els pressupostos, el departament més perjudicat és el de Territori i Sostenibilitat
ARA A PORTADA
-
-
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa Pere Fontanals
-
-
Els Comuns lliguen millores per a la Residència de la Font en el pacte de pressupostos Pere Fontanals
-
L'Ajuntament de Manresa se suma a la petició de la Creu de Sant Jordi per a Joan Morros Pere Fontanals
Publicat el
14 de juny de 2011 a
les 20:57
Et pot interessar
-
Societat
Súria tala cinc arbres morts a la carretera de Manresa per evitar riscos
-
Societat
El Gastrofòrum de Joviat Culinary tanca 20 edicions connectant talent, ofici i territori
-
Societat
Tall de trànsit al carrer Caputxins, aquest dissabte al matí
-
Societat
Entitats del Xup es mobilitzen per evitar el desnonament d'una família del barri
-
Societat
Ruixats amb pintura groga els Serveis Territorials d'Educació de la Catalunya Central
-
Societat
Els guardonats amb el Premi Séquia 2026 reivindiquen l'educació i el lleure educatiu
