El mes de novembre de 2016, en el marc dels Premis Lacetània, es va donar el Premi Pare Ignasi Puig i Simón al projecte de treball La dona a Manresa i Catalunya en temps d'Ignasi de Loiola (1491-1556). Proposta de revisitació dels "Monumenta Ignatiana" des d'una perspectiva de gènere, de Mireia Vila i Cortina.
Tal com determinen les bases de la convocatòria, un cop transcorregut un any, l'autora va presentar els resultats del treball i els membres del jurat l'han valorat de manera positiva.
En l'acta del jurat es considera que el treball respon al projecte presentat inicialment, que ha estat desenvolupat amb rigor i expertesa. És un treball professional on l'autora presenta els resultats d'una àmplia recerca, amb un ús acurat i profitós de les fonts bibliogràfiques i una molt bona redacció.
L'aspecte principal que valora el jurat és que el treball de Mireia Vila aporta un acreixement important en el coneixement que fins ara es tenia sobre el paper de la dona a Manresa i Catalunya en temps d'Ignasi de Loiola (1491 -1556). Es considera que és important i just que es posi en valor la figura femenina en la història de la ciutat i la relació d'Ignasi amb les dones anomenades iñigues, i l'autora ho aconsegueix.
El treball de Mireia Vila també enuncia els temes que caldria ampliar en un futur projecte. El jurat fa constar explícitament la felicitació a l'autora i creu que l'estudi podria ser publicat. Mentrestant això no es produeixi, el treball original serà dipositat a l'Arxiu Comarcal del Bages per a consulta dels estudiosos.
D'aquesta manera es resol el premi de la convocatòria del 2016 i es procedeix a satisfer a l'autora l'import restant del premi, que correspon al 50% de l'import que serà pagat per l'entitat Tertúlies a la Cuina, patrocinadora del premi.
Nova convocatòria
En data 19 d'abril de 2018 es van aprovar les bases de la nova convocatòria del Premi per a l'any 2018, que ara es comença a difondre. El termini de presentació dels treballs és fins al 16 d'octubre i està dotat de 1500 euros (impostos inclosos).
Com en d'altres anys, s'engloba dins dels premis Lacetània que enguany consten de 4 guardons: Premi Antoni Esteve, convocat pel centre d'Estudis de Bages i Òmnium Bages-Moianès, Premi Pare Ignasi Puig i Simon, convocat per l'Ajuntament de Manresa, Premi Regió7 de Comunicació, convocat per Regió7, i Premi Revista Dovella, convocat pel Centre d'Estudis del Bages.
El jurat del Premi Pare Ignasi Puig i Simón avala el treball de Mireia Vila
El treball titulat "La dona a Manresa i Catalunya en temps d’Ignasi de Loiola" serà dipositat a l’Arxiu Comarcal del Bages per a la seva consulta
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de maig de 2018 a les 18:58
Actualitzat el 15 de maig de 2018 a les 19:01
Et pot interessar
-
Societat
Universi+ arriba a la novena edició i inicia el curs amb 46 persones
-
Societat
Èxit de participació a la primera Festa del Vi Novell de Sant Fruitós
-
Societat
Afectacions de trànsit pel 1r Mercat d'artesans, brocanters i de segona mà de la Sagrada Família
-
Societat
Professionals de l'ICS Catalunya Central viatgen a Malawi per impulsar un cribratge de salut comunitària
-
Societat
El Dr. Albert Altés, cap del Servei d'Hematologia d'Althaia, publica un llibre sobre el present i el passat de la medicina
-
Societat
Santpedor avança en la millora viària amb les obres als carrers Pons Grau, Ample i plaça Sant Jordi
