El jutge de guàrdia decreta presó per al conductor que va provocar un accident mortal a la C-55 a Callús

L'home, un manresà de 27 anys, havia perdut tots els punts del carnet, anava begut i drogat i va intentar fugir a peu

Publicat el 11 de novembre de 2018 a les 12:54
El jutge de guàrdia de Manresa ha decretat presó preventiva per al conductor que dissabte al matí va provocar l'accident mortal a la C-55 a l'altura de Callús, després d'haver declarat aquest diumenge al matí. La víctima va ser Carlos Amate Camprubí, veí de Cardona i de 39 anys d'edat.

L'home, un manresà de 27 anys, va donar positiu en alcohol i drogues, a més d'haver perdut tots els punts del carnet de conduir i intentar fugit a peu del lloc de l'accident sense prestar auxili a l'altre conductor implicat, que es trobava ferit de gravetat i que va acabar morint a la tarda a l'hospital Parc Taulí de Sabadell. El jutge també que l'acusat tenia antecedents.

Tres delictes

Els Mossos d'Esquadra de l'Àrea Regional de Trànsit de la Regió Central van detenir l'home dissabte al matí com a presumpte autor d'un delicte d'homicidi imprudent i dos delictes contra la seguretat viària, un per conduir amb una taxa d'alcohol penalment punible i donar positiu en estupefaents i un altre per conduir amb el permís sense vigència per pèrdua de punts.

L'accident va tenir lloc a tres quarts de set del matí de dissabte, a la carretera C-55, al seu punt quilomètric 41.6, dins el terme municipal de Callús, quan l'home va provocar un accident frontal contra un altre vehicle, el conductor del qual va resultar ferit de caràcter crític, inicialment.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kSycJCdRSBs[/youtube]
Els agents, en arribar al lloc de l'accident van comprovar que el conductor del vehicle que havia provocat l'accident havia fugit a peu. Un tercer vehicle també havia estat afectat per la col·lisió però el seu conductor estava il·lès.

Els agents, després d'assistir el conductor ferit, van intentar localitzar l'home que conduïa el turisme causant de l'accident i poca estona més tard el van localitzar.

En identificar-lo, els mossos van comprovar que l'home havia conduit amb el permís sense vigència ja que havia perdut tots els punts del carnet. Després de comprovar que no tenia ferides, els agents van veure que presentava símptomes evidents de trobar-se sota la influència de begudes alcohòliques.

En fer la prova d'alcoholèmia, l'home va donar un resultat positiu de 0,61 mg/l en aire expirat, més del doble per sobre del límit màxim permès en aquests casos, que és de 0,25 mg/l, i en fer-li la prova de drogues, el conductor també va donar positiu en THC (cànnabis).

Per aquest motiu, els agents van detenir l'home com a presumpte autor d'un delicte de lesions greus per imprudència, en primera instància, i dos delictes contra la seguretat del trànsit per conduir sota els efectes de l'alcohol i les drogues i conduir amb el permís sense vigència per la pèrdua total de punts.

Durant la tarda, el conductor que havia resultat ferit a l'accident va morir a l'hospital, motiu pel qual els mossos van canviar la imputació de lesions greus per la d'un delicte d'homicidi imprudent.

El detingut, que té antecedents, ha passat a disposició del jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia de Manresa aquest diumenge, i el jutge n'ha decretat la presó preventiva.