L'acusada de matar la seva cosina a ganivetades al Pont de Vilomara i Rocafort el 2020 ha quedat en llibertat provisional. Així ho ha ordenat el jutge, que ha decidit deixar sense efecte la mesura cautelar si bé li ha prohibit comunicar-se o acostar-se a menys de 1.000 metres als fills de la víctima. Les acusacions particulars han presentat recurs de súplica contra la decisió del jutge. Un dels advocats, Sergi Roca, ha assenyalat a l'ACN que és una "temeritat" fer-ho just abans de decidir sobre els fets. A més, també ha alertat del risc de fuga que hi pot haver i "el component de perillositat pel seu estat mental". La mesura arriba quan falten pocs dies perquè el jutge dicti sentència.
L'argumentació del magistrat és que la durada màxima de la presó provisional no pot superar la meitat de la pena de presó que s'acabi decidint per sentència. La dona va ingressar a presó el juliol del 2020 a un centre penitenciari amb psiquiàtric.
El jurat popular la va declarar culpable d'homicidi al considerar que havia quedat provat que la dona vivia a casa de la víctima i que va ser responsable de la seva mort després d'assestar-li 45 ganivetades en diferents parts del cos. Tot i això, va considerar que en aquella època l’acusada presentava diversos trastorns mentals. Per això no hi van veure traïdoria ni acarnissament en la mort de la seva familiar. Malgrat tot, el jurat popular no descartava "la possibilitat que tingués moments de consciència" i per tant, tancaven la porta a una suspensió de la pena.
Les acusacions particulars van demanar una condemna de 9 anys i 364 dies de presó mentre que la defensa va demanar l'absolució. Arran de la decisió del jutge de deixar-la en llibertat provisional, les acusacions particulars han presentat recurs de súplica contra la decisió.
El jutge deixa en llibertat provisional l'acusada de matar la seva cosina al Pont de Vilomara
Les dues acusacions particulars presenten recurs de súplica contra la mesura perquè creuen que és una "temeritat"
ARA A PORTADA
-
L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència Redacció
-
Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals
-
Detingut un home a Manresa per la presumpta violació d'una dona que li llogava una habitació Pere Fontanals
-
-
Publicat el 05 de maig de 2023 a les 19:46
Et pot interessar
-
Societat
Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau
-
Societat
Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària
-
Societat
Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas
-
Societat
Súria impulsa millores energètiques i climàtiques als seus centres escolars públics
-
Societat
La Capella del Rapte completa el seu procés d'enjardinament
-
Societat
HP dona 9.600 euros a l'escola Jeroni de Moragas per instal·lar un projector interactiu inclusiu
