Un jutge de Manresa ha decidit dur a judici Manuel MT, veí de Madrid de 74 anys acusat de la mort d'una veïna de la capital espanyola fa 38 anys en una casa de la urbanització Ca l'Esteve de Sant Salvador de Guardiola. La dona, embarassada de sis mesos presumptament pel mateix homicida, que hi hauria mantingut relacions en un afer extramatrimonial, va morir d'un tret al cap.
El jutge creu que l'home va llogar el xalet el 1981 i hi va dur la dona, on hi va conviure uns dies mantenint el secret a l'esposa i els tres fills. Després, segons la investigació, la va matar i la va enterrar a la finca. El 1999 es van trobar les restes dels dos cadàvers -la mare i el fill no nat- per casualitat durant unes obres al terreny, i el 2017 van ser identificats per una mostra d'ADN de la família.
Segons l'escrit del processament, que ha avançat El País i al qual ha tingut accés l'ACN, l'any 2017 una germana de la dona va denunciar-ne la desaparició a Madrid, i a partir d'aquest punt la policia va recollir mostres d'ADN de la denunciant. Es van comparar amb les bases de dades corresponents i va "saltar" la coincidència amb les restes trobades gairebé 20 anys abans a Sant Salvador de Guardiola.
A parer del jutge, els fets revesteixen els caràcters d'un delicte d'homicidi en concurs amb un delicte d'avortament, sense perjudici que hi poguessin concórrer altres circumstàncies agreujants.
El jutge envia a judici un home per la mort d'una dona fa 38 anys a Sant Salvador de Guardiola
Se l'acusa d'haver-la assassinat d'un tret després d'haver-la embarassat en un afer extramatrimonial
ARA A PORTADA
-
L'episodi de ventades deixa una vintena d'avisos a Manresa i incidències menors a la Catalunya Central Pere Fontanals
-
El vent registra 114,8 km/h a Montserrat, però bufa més discretament al centre i nord del Bages Redacció
-
UGT denuncia riscos laborals i sobrecàrrega en la recollida amb el nou sistema a Manresa Pere Fontanals
-
-
Alumnes d'Emergències poden quedar-se sense títol per un veto en les pràctiques en ambulància Redacció
Publicat el
27 de novembre de 2019 a
les 22:17
Actualitzat el
27 de novembre de 2019 a les
22:27
Et pot interessar
-
Societat
Manresa se suma al Dia Internacional de les Cardiopaties Congènites
-
Societat
L'escola Pla del Puig de Sant Fruitós viu amb intensitat la Festa de l'Arròs a les escoles
-
Societat
Més de 20 escoles participen en el programa de salut infantil de la Clínica Universitària
-
Societat
Tall de trànsit a la plaça Llisach per obres al passeig de la República
-
Societat
Vaga massiva de mestres al Bages amb talls a la C-55 i protesta als Serveis d'Educació
-
Societat
Els mestres de la Catalunya Central fan nit en un institut de Manresa per conjurar-se
