Ezequiel Martínez. Foto: Estefania Escolà
L'alcalde de Sant Joan de Vilatorrada (Bages), Ezequiel Martínez, ha anunciat que el Jutjat de Pau del municipi podria tancar per falta de personal. Segons el batlle, això comportaria un "greu" retard en les tramitacions penals de la presó de Lledoners. Actualment, hi ha tres persones que s'encarreguen d'atendre la feina "del dia a dia" del Jutjat de Pau i la derivada dels exhorts penals dels interns de la presó. Segons l'alcalde, la intenció del Departament de Recursos Humans de la Generalitat és no renovar un dels treballadors que es va incorporar arrel de la instal·lació del centre penitenciari. Un fet que, segons el batlle, descuidaria els habitants del municipi i els 800 reclusos de la presó.
Davant d'aquesta situació, l'alcalde de Sant Joan de Vilatorrada s'ha posat en contacte amb la Generalitat per demanar que no retallin el personal del Jutjat de Pau. Segons Martínez, la resposta ha estat que "a l'estiu podrien incorporar una altra persona". Però l'alcalde ha explicat que la situació "no pot esperar" perquè "es tracta de qüestions que no es poden acumular".
Martínez creu que el Departament de Recursos Humans de la Generalitat ha vist que municipis com Sant Joan de Vilatorrada només tenen dues persones al Jutjat de Pau i han obviat el fet que, a Sant Joan, hi ha una presó.
En aquest sentit, l'alcalde ha dit que una possible solució seria que fossin els Jutjats de Manresa els que s'encarreguessin de fer tota la tramitació penal de la presó de Lledoners. Però ha assegurat que aquesta situació no es pot donar perquè ha de ser el Jutjat del municipi on hi ha la presó qui s'encarregui de totes les tramitacions penals.
Per això, l'Ajuntament reclama la renovació del treballador que, en el seu moment, va ser incorporat expressament arrel de la instal·lació del centre penitenciari. "Si això no és així, la precarietat al Jutjat de Pau de Sant Joan de Vilatorrada serà absoluta", ha conclòs l'alcalde.
El ple de l'Ajuntament, que es té previst celebrar aquest dijous, presentarà una moció per reclamar la renovació del contracte del tercer treballador del Jutjat de Pau.
El Jutjat de Pau de Sant Joan podria tancar per manca de personal
Segons l'alcalde, la reducció de la plantilla retardarà les tramitacions penals de la presó de Lledoners
ARA A PORTADA
-
Vaga massiva de mestres al Bages amb talls a la C-55 i protesta als Serveis d'Educació Pere Fontanals
-
Els mestres de la Catalunya Central fan nit en un institut de Manresa per conjurar-se Pere Fontanals
-
-
Vídeos: seqüència prèvia a la detenció durant el ple de Santpedor amb Aliança Catalana Pere Fontanals
-
Publicat el
30 de març de 2011 a
les 20:22
Et pot interessar
-
Societat
Més de 20 escoles participen en el programa de salut infantil de la Clínica Universitària
-
Societat
Tall de trànsit a la plaça Llisach per obres al passeig de la República
-
Societat
Els primers trens de l'R4 entre Manresa i Terrassa... no passen
-
Societat
Sant Fruitós arranjarà l'aparcament de davant l'escola Paidos per millorar seguretat i accés
-
Societat
Sant Fruitós obre les portes de les escoles abans de la preinscripció del curs 2026-2027
-
Societat
Manresa obre una enquesta ciutadana per definir el Pla Municipal de Salut 2026-2030
