La Junta Comarcal del Bages del Col·legi de Metges de Barcelona (CoMB) ha organitzat, conjuntament amb el Col·legi Oficial d'Arquitectes de Catalunya - Comarques Centrals (COAC), la presentació del llibre Barcelona, la ciutat de les febres. La febre groga de 1821, obra del metge Joaquim Delclòs. L'acte tindrà lloc el proper dijous, 11 de maig, a les 6 de la tarda, a la sala de conferències de la Seu de Manresa del COAC (carrer de l'Arquitecte Oms, 5).
El llibre descriu la crisi sanitària viscuda a Barcelona l'any 1821, contextualitzant els fets epidèmics amb els diversos esdeveniments socials i polítics del moment. L'autor ha comptat amb la col·laboració, des del vessant mèdic, del metge Juan Hernández, així com de l'arquitecte Joaquim Garcia, qui exposa la visió de la teoria urbanística sobre com es vivia a la Barcelona de principis del segle XIX i les repercussions que aquesta epidèmia va tenir per a la reforma de la ciutat i l'inici de les teories higienistes.
A l'acte, hi intervindran el metge i autor de Barcelona, la ciutat de les febres. La febre groga de 1821, Joaquim Delclòs, i l'arquitecte i col·laborador del llibre, Joaquim Garcia.
El llibre «Barcelona, la ciutat de les febres. La febre groga de 1821» es presentarà dijous a Manresa
Organitzat per la Junta Comarcal del Bages del Col·legi de Metges de Barcelona, conjuntament amb el Col·legi Oficial d'Arquitectes de Catalunya-Comarques Centrals
ARA A PORTADA
Publicat el 09 de maig de 2023 a les 17:06
Et pot interessar
-
Societat La Cooperativa La Agrícola cedeix a l'Ajuntament de Sant Fruitós un fons documental centenari
-
Societat Bages Ciència Ciutadana reclama més suport per a les persones cuidadores d'Alzheimer
-
Societat Millores al Camí del Grau per evitar l'erosió i millorar el drenatge
-
Societat Cloenda de la 8a edició del programa Universi+ a UManresa
-
Societat Pavimentació del carrer Cardenal Lluch i plaça Independència aquest dissabte
-
Societat Pau Sellart: «La selectivitat em va anar molt bé, però no esperava tenir la millor nota del Bages»