Un estudi, realitzat amb el suport de la Diputació de Barcelona, posa de manifest la urgència d'aconseguir estudis de formació professional per al Moianès. L'estudi deixa clar que els qui volen cursar formació postobligatòria han de desplaçar-se a Vic o Manresa, situació que comporta inconvenients personals a causa de la cobertura poc eficient de transport i dels costos afegits per a les famílies.
El Consorci per a la promoció dels municipis del Moianès, que lidera la majoria de projectes educatius de tots els nivells a la zona, va demanar a l'Àrea d'Educació de la Diputació de Barcelona suport tècnic i econòmic per a la realització d'un estudi de necessitats de formació professional al Moianès, relacionades amb el seu entorn laboral. Aquest estudi, que va presentar-se a Moià el passat dia 16, hauria de servir com a document base de les propostes a la Generalitat de Catalunya per a la concessió de cicles formatius.
L'objectiu d'aquest estudi -realitzat per Joan Gay, de la Fundació CIREM- és impulsar el nivell formatiu a la comarca, adoptant com a llançadora la formació professional inicial. Es vol establir una estructura participativa de planificació i lideratge de la FP i crear una oferta pròpia vinculada a les empreses de la comarca i al mercat de treball local, que impliqui tots els agents polítics, socials, econòmics i educatius del territori.
El Consorci per a la promoció dels municipis del Moianès, que lidera la majoria de projectes educatius de tots els nivells a la zona, va demanar a l'Àrea d'Educació de la Diputació de Barcelona suport tècnic i econòmic per a la realització d'un estudi de necessitats de formació professional al Moianès, relacionades amb el seu entorn laboral. Aquest estudi, que va presentar-se a Moià el passat dia 16, hauria de servir com a document base de les propostes a la Generalitat de Catalunya per a la concessió de cicles formatius.
L'objectiu d'aquest estudi -realitzat per Joan Gay, de la Fundació CIREM- és impulsar el nivell formatiu a la comarca, adoptant com a llançadora la formació professional inicial. Es vol establir una estructura participativa de planificació i lideratge de la FP i crear una oferta pròpia vinculada a les empreses de la comarca i al mercat de treball local, que impliqui tots els agents polítics, socials, econòmics i educatius del territori.