El Montepio demana màxima precaució al volant durant l'estiu

El Servei Català de Trànsit mobilitzarà 11.000 agents i realitzarà més de 7.500 controls durant el mes d'agost

Publicat el 31 de juliol de 2014 a les 17:59
El Montepio de Conductors demana extremar la precaució a la carretera durant les properes hores en el marc de l'inici de l'operació sortida de les vacances d'estiu. El departament d'Interior ha preparat un dispositiu amb 11.000 agents dels Mossos d'Esquadra i preveu realitzar més de 7.500 controls de trànsit, drogues i alcohol durant el mes d'agost. Una de les novetats d'enguany és la col·locació de radars preventius que adverteixen els usuaris que sobrepassen els límits de velocitat sense sancionar-los.
 
El Montepio insisteix a recordar que la majoria de sinistres tenen lloc un cop s'ha arribat a la destinació i en aquells trajectes curts. Es recomana molta atenció als conductors i als seus acompanyants durant tots els dies de vacances en què la mobilitat es veurà multiplicada.
 
Recomanacions del Montepio de Conductors:
 
  • En primer lloc, evitar sortir a les hores punta, per no coincidir amb les franges de més circulació, i les hores de més calor.
  • És convenient fer ús de les vies alternatives.
  • Recordar que si es condueix, no es poden prendre begudes alcohòliques.
  • Tenir  cura amb la velocitat, procurar circular sempre a una velocitat que davant de qualsevol situació, ens permeti parar el vehicle sense cap risc d'accident.
  • Respectar les distàncies de seguretat entre els vehicles.
  • No fer avançaments si no es té l'absoluta seguretat de poder-los acabar sense cap risc.
  • Tenir molta paciència en el supòsit de trobar-se amb retencions.
  • Procurar no fer el viatge d'una sola tirada; s'ha de parar al menys cada dues hores de conducció o cada 150 quilòmetres aproximadament. Abans de fer el viatge assegureu-vos d'haver descansat prou.
  • Recordar també als conductors i ocupants de les motocicletes l'obligació de fer ús del casc de protecció.
  • Evitar qualsevol distracció al volant.
  • Circular pel carril de la dreta sempre que les condicions del trànsit ho permetin. D'aquesta manera, es redueixen les maniobres de perill i es manté tota la capacitat viària de les vies.
  • Tenir clara la ruta que volem seguir abans d'agafar el cotxe. És convenient consultar el recorregut que seguirem per evitar distraccions i confusions.
  • I per acabar, recordar l'obligació de fer ús del cinturó de seguretat, ja que és la mesura de seguretat passiva més efectiva per a tots els usuaris del vehicle.