Adif executarà entre els dies 3 i 23 d'agost les obres de muntatge de la nova catenària rígida en el túnel de Plaça de Catalunya. Aquests treballs, corresponents a la tercera fase de la instal•lació del nou sistema d'electrificació en els túnels de Barcelona, consistiran en muntar els perfils d'alumini i el fil de contacte dels nous dispositius que subministraran electricitat als trens. Aquests treballs tindran incidència a la línia 1 -de Maçanet a l'Hospitalet- , a la línia 3 –de l'Hospitalet de Llobregat a Vic- , a la línia 4 – de Manresa a Sant Vicenç de Calders- i la línia 7 –de Martorell a l'Hospitalet- del servei de Renfe Rodalies. També afectarà els serveis de mitja distància.
La catenària rígida es muntarà en un tram d'aproximadament 11 quilòmetres de longitud de via doble en el trajecte Sants-Plaça de Catalunya-Arc de Triomf i en l'enllaç entre aquesta darrera estació i Clot/Aragó. L'actuació es portarà a terme en dues fases amb l'objectiu de reduir al màxim les afectacions al servei. La primera d'elles entre els dies 3 i 16 d'agost en el tram Sants-Plaça de Catalunya-Arc de Triomf, i la segona entre el 17 i el 23 d'agost en el ramal d'enllaç entre Arc de Triomf i l'estació de Clot Aragó (ambdues excloses).
Adif ha executat les dues primeres fases d'instal·lació del nou sistema d'electrificació en els túnels de Barcelona, portades a terme en el túnel de Passeig de Gràcia i en el ramal d'accés a l'Estació de França, que sumen una longitud total d'11,5 quilòmetres. Durant el període de funcionament de la nova catenària rígida en aquests dos trams no s'han produït incidències relacionades amb la línia aèria de contacte, el que suposa una significativa millora de les prestacions i l'eficàcia del servei.
Més fiabilitat i seguretat
La catenària rígida dota a les instal·lacions d'una elevada fiabilitat, assegurant així la regularitat de les circulacions on les característiques de l'explotació, com l'interior dels túnels, així ho requereixen. El muntatge de la nova catenària millorarà de forma significativa la qualitat del servei en uns trajectes que registren un elevat trànsit en requerir un menor manteniment, disposar d'una gran capacitat de transport de corrent i oferir més prestacions de durabilitat, robustesa i resistència, a més de prevenir possibles incidències.
El muntatge de catenària rígida, que es portarà a terme en una longitud total de 47,5 quilòmetres, s'executa en diverses fases. Aquestes obres, que tenen un pressupost d'adjudicació d'11.704.556,7 euros, s'inscriuen en el pla global d'inversions que Adif està desenvolupant per a la millora permanent de les infraestructures i instal·lacions de la xarxa de Rodalies de Barcelona. Aquesta inversió té caràcter d'obra per compte de l'Estat, i es realitza en el marc del Contracte Programa subscrit amb Adif.
Reestructuració de serveis
A causa de l'execució d'aquests treballs, Renfe establirà una programació especial per als serveis ferroviaris de Barcelona. Aquesta modificació, que pretén facilitar la connexió dels serveis de Rodalies Barcelona amb la resta de l'àrea metropolitana, es desenvoluparà en dos períodes amb l'objectiu de minimitzar les afectacions als viatgers:
ENTRE EL 3 I EL 16 D'AGOST
En aquest període estaran fora de servei les estacions de Plaça de Catalunya i Arc de Triomf, pel que s'ha establert la següent programació:
Renfe Rodalies
Línia 1 (Maçanet – L'Hospitalet)
La catenària rígida es muntarà en un tram d'aproximadament 11 quilòmetres de longitud de via doble en el trajecte Sants-Plaça de Catalunya-Arc de Triomf i en l'enllaç entre aquesta darrera estació i Clot/Aragó. L'actuació es portarà a terme en dues fases amb l'objectiu de reduir al màxim les afectacions al servei. La primera d'elles entre els dies 3 i 16 d'agost en el tram Sants-Plaça de Catalunya-Arc de Triomf, i la segona entre el 17 i el 23 d'agost en el ramal d'enllaç entre Arc de Triomf i l'estació de Clot Aragó (ambdues excloses).
Adif ha executat les dues primeres fases d'instal·lació del nou sistema d'electrificació en els túnels de Barcelona, portades a terme en el túnel de Passeig de Gràcia i en el ramal d'accés a l'Estació de França, que sumen una longitud total d'11,5 quilòmetres. Durant el període de funcionament de la nova catenària rígida en aquests dos trams no s'han produït incidències relacionades amb la línia aèria de contacte, el que suposa una significativa millora de les prestacions i l'eficàcia del servei.
Més fiabilitat i seguretat
La catenària rígida dota a les instal·lacions d'una elevada fiabilitat, assegurant així la regularitat de les circulacions on les característiques de l'explotació, com l'interior dels túnels, així ho requereixen. El muntatge de la nova catenària millorarà de forma significativa la qualitat del servei en uns trajectes que registren un elevat trànsit en requerir un menor manteniment, disposar d'una gran capacitat de transport de corrent i oferir més prestacions de durabilitat, robustesa i resistència, a més de prevenir possibles incidències.
El muntatge de catenària rígida, que es portarà a terme en una longitud total de 47,5 quilòmetres, s'executa en diverses fases. Aquestes obres, que tenen un pressupost d'adjudicació d'11.704.556,7 euros, s'inscriuen en el pla global d'inversions que Adif està desenvolupant per a la millora permanent de les infraestructures i instal·lacions de la xarxa de Rodalies de Barcelona. Aquesta inversió té caràcter d'obra per compte de l'Estat, i es realitza en el marc del Contracte Programa subscrit amb Adif.
Reestructuració de serveis
A causa de l'execució d'aquests treballs, Renfe establirà una programació especial per als serveis ferroviaris de Barcelona. Aquesta modificació, que pretén facilitar la connexió dels serveis de Rodalies Barcelona amb la resta de l'àrea metropolitana, es desenvoluparà en dos períodes amb l'objectiu de minimitzar les afectacions als viatgers:
ENTRE EL 3 I EL 16 D'AGOST
En aquest període estaran fora de servei les estacions de Plaça de Catalunya i Arc de Triomf, pel que s'ha establert la següent programació:
Renfe Rodalies
Línia 1 (Maçanet – L'Hospitalet)
- Els trens de la línia 1 iniciaran o finalitzaran el seu recorregut a l'estació de Clot – Aragó
- Els viatgers podran continuar el trajecte en els serveis de la línia 2 de Rodalies o en els trens de la línia 1 de Metro. En el trajecte Sants – Molins de Rei, els clients disposen dels serveis de la línia 4 de Rodalies
- Aquesta modificació es mantindrà fins el 23 d'agost
Línia 3 (L'Hospitalet de Llobregat – Vic)
- Els serveis de la línia 3 iniciaran o finalitzaran el recorregut a Sant Andreu Arenal
- Els clients podran continuar el seu trajecte en els serveis de la línia 1 de Metro (Parada Fabra i Puig)
Línia 4 (Manresa – Sant Vicenç de Calders)
- Tram Nord (Manresa – Barcelona)
- Tram Nord (Manresa – Barcelona)
- Els serveis de la línia 4 nord iniciaran o finalitzaran el seu recorregut a Sant Andreu Arenal
- Els clients podran continuar el seu trajecte en els serveis de la línia 1 de Metro (Parada Fabra i Puig)
- Els trens de la línia 4 sud iniciaran o finalitzaran el seu recorregut a Barcelona Sants
- Els viatgers podran continuar trajecte en els trens de la línia 1 de Metro o en els serveis de la línia 2 de Rodalies
- Els trens iniciaran o finalitzaran el seu recorregut a Montcada – Bifurcació, on els viatgers podran enllaçar amb els trens de les línies 3 i 4 de Rodalies
- Es manté el servei alternatiu per carretera en el tram Castellbisbal – Cerdanyola UAB
D'atra banda, els serveis de la línia 2 de Rodalies prestaran el servei ferroviari habitual.
Els serveis de Mitja Distància de la línia Lleida-Manresa-Barcelona circularan desviats per Passeig de Gràcia, pel que no efectuaran parada a Plaça de Catalunya, Arc de Triomf, Sant Andreu Arenal i Torrebaró. Els Trenhotel internacionals nocturns que enllacen Barcelona amb París, Milà i Zürich finalitzaran el seu recorregut a l'estació de Sants. Es manté la sortida habitual des de l'Estació de França.
ENTRE EL 17 I EL 23 D'AGOST
A partir del 17 d'agost recuperen el seu recorregut habitual les línies 3, 4 i 7 de Rodalies, així com els serveis de Media Distancia Barcelona-Manresa-Lleida. D'aquesta forma, Plaça de Catalunya i Arc de Triomf recuperen part del seu servei ferroviari, i es manté la següent modificació:
Renfe Rodalies
Renfe Rodalies
Línia 1 (Maçanet – L'Hospitalet) es manté la modificació de servei a la línia 1 de Rodalies
- Els trens de la línia 1 iniciaran o finalitzaran el seu recorregut a l'estació de Clot-Aragó
- Els viatgers podran continuar trajecte en els serveis de la línia 2 de Rodalies o en els trens de la línia 1 de Metro
La resta del serveis de Rodalies, línies 2, 3, 4 i 7, circularan amb el seu recorregut habitual per Barcelona. La línia 7 manté el servei alternatiu per carretera entre Castellbisbal i Cerdanyola Universitat.
Renfe Larga Distancia
Els trens internacionals que enllacen Barcelona amb París, Milà, Zúrich i Montpellier iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a l'estació de Sants.
Els trens internacionals que enllacen Barcelona amb París, Milà, Zúrich i Montpellier iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a l'estació de Sants.