El Nexe Espai Jove de Sant Fruitós de Bages acull l'exposició Veïnes, ciutadanes, una mostra dedicada a les dones i a la lluita veïnal de la dècada dels setanta a Catalunya, fent un repàs a les diferents protagonistes que van contribuir a resoldre la transició política a favor de la democràcia. La mostra és en el marc dels actes del Dia Internacional contra les violències de gènere. Van ser moltes les dones que van liderar els moviments veïnals d'aquest període de reconeguda importància per a la història del nostre país.
L'exposició vol contribuir a reconstruir la participació femenina que és a l'origen de moltes escoles, mercats, jardins, centres de salut i d'atenció a les dones que han humanitzat les nostres ciutats.
La mostra es pot veure a l'espai Creartec, al vestíbul del Nexe Espai Jove, fins al 27 de novembre. Els pròxims dies, l'equipament juvenil ha preparat un seguit de propostes entorn del 25 de novembre.
El dilluns 20 de novembre a les 6 de la tarda es presentarà al Punt de Trobada del Nexe, el cartell dels Joves pel 25N, un disseny creat per dos joves del poble i que pot veure durant aquest mes pels carrers.
El dimarts 21 de novembre, a 2/4 de 6 de la tarda, es realitzarà un taller per treballar l'iceberg de les violències per identificar les diferents formes de violència masclista, tant aquelles més òbvies com els micromasclismes que podem trobar en el dia a dia.
El dijous 23, a les 5 de la tarda, hi ha programada una reunió de Tribumamis on es parlarà de la temàtica de la violència obstètrica de la mà d'una professional sanitària.
Finalment, el divendres 24 de novembre, a les 5 de la tarda, es farà una sessió de cinefòrum amb la pel·lícula A tres metros sobre el cielo per debatre sobre els estereotips de gènere i els mites de l'amor romàntic.
El Nexe Jove de Sant Fruitós acull l'exposició «Veïnes, ciutadanes» pel Dia contra la Violència de Gènere
Societat
La mostra reivindica el paper de les dones en els moviments veïnals a Catalunya
ARA A PORTADA
-
-
-
Esports Un gol d'Iglesias al minut 90 corona la remuntada del CE Manresa contra l'Ebro Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Un matí de patrimoni obert fa descobrir el passat fronterer de les Torres de Fals Pere Fontanals
-
Societat Un centenar de persones celebren a Castelladral 10 anys de Papá Alpha al Senegal Pere Fontanals
Publicat el
17 de novembre de 2023 a
les 21:43
Actualitzat el
17 de novembre de 2023 a les
21:53
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa aprova el segon Pla d'Igualtat
-
Societat
Una desena de carrers de Manresa es tallaran diumenge al matí per la Cursa Urbana
-
Societat
Una obra de dos mesos ampliarà 175 metres de vorera al carrer Saclosa de Manresa
-
Societat
Manresa homenatjarà Quico Mestres amb actes, un llibre i el nou mirador a Santa Caterina
-
Societat
Manresa lidera l'índex de reciclatge entre les ciutats grans, amb un 72,37%
-
Societat
Més de 200 persones participen d'una jornada contra la soledat no desitjada a Manresa
