El Nexe Espai Jove de Sant Fruitós de Bages acull l'exposició Veïnes, ciutadanes, una mostra dedicada a les dones i a la lluita veïnal de la dècada dels setanta a Catalunya, fent un repàs a les diferents protagonistes que van contribuir a resoldre la transició política a favor de la democràcia. La mostra és en el marc dels actes del Dia Internacional contra les violències de gènere. Van ser moltes les dones que van liderar els moviments veïnals d'aquest període de reconeguda importància per a la història del nostre país.
L'exposició vol contribuir a reconstruir la participació femenina que és a l'origen de moltes escoles, mercats, jardins, centres de salut i d'atenció a les dones que han humanitzat les nostres ciutats.
La mostra es pot veure a l'espai Creartec, al vestíbul del Nexe Espai Jove, fins al 27 de novembre. Els pròxims dies, l'equipament juvenil ha preparat un seguit de propostes entorn del 25 de novembre.
El dilluns 20 de novembre a les 6 de la tarda es presentarà al Punt de Trobada del Nexe, el cartell dels Joves pel 25N, un disseny creat per dos joves del poble i que pot veure durant aquest mes pels carrers.
El dimarts 21 de novembre, a 2/4 de 6 de la tarda, es realitzarà un taller per treballar l'iceberg de les violències per identificar les diferents formes de violència masclista, tant aquelles més òbvies com els micromasclismes que podem trobar en el dia a dia.
El dijous 23, a les 5 de la tarda, hi ha programada una reunió de Tribumamis on es parlarà de la temàtica de la violència obstètrica de la mà d'una professional sanitària.
Finalment, el divendres 24 de novembre, a les 5 de la tarda, es farà una sessió de cinefòrum amb la pel·lícula A tres metros sobre el cielo per debatre sobre els estereotips de gènere i els mites de l'amor romàntic.
El Nexe Jove de Sant Fruitós acull l'exposició «Veïnes, ciutadanes» pel Dia contra la Violència de Gènere
Societat
La mostra reivindica el paper de les dones en els moviments veïnals a Catalunya
ARA A PORTADA
-
-
Successos Els Mossos detenen dos homes per un robatori amb força en una empresa de Santpedor Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans L'Observatori de Castelltallat convida a veure Saturn amb els propis ulls tres nits d'octubre Pere Fontanals
-
Política L'avançament electoral de Sánchez sacseja la política manresana entre la por i els retrets Pere Fontanals
-
Política Manresa nega cap trama de corrupció i descarta atorgar la subvenció a la Fundació Sallar Pere Fontanals
Publicat el
17 de novembre de 2023 a
les 21:43
Actualitzat el
17 de novembre de 2023 a les
21:53
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós revalida les tres Flors d'Honor que distingeixen el municipi des de 2019
-
Societat
La caserna de la Guàrdia Civil de Sant Vicenç de Castellet tindrà onze habitatges socials
-
Societat
Sant Fruitós de Bages inverteix 744.155 euros per tenir un enllumenat públic 100% LED
-
Societat
Una fideuà popular ha tancat la Setmana de la Gent Gran de Castellbell i el Vilar
-
Societat
Sant Fruitós vacunarà contra la grip i la covid a Torroella de Baix i la Rosaleda dijous
-
Societat
Universi+ celebra deu anys amb noves propostes formatives a UManresa
