El pàrquing de la Reforma només té un 4,74% d'ocupació de pagament

Amb molta diferència és el pàrquing de Manresa amb el preu de l'abonament més car, a gairebé 50 euros del pàrquing del Centre Històric

Publicat el 23 de desembre de 2022 a les 17:14
Actualitzat el 23 de desembre de 2022 a les 18:10
El pàrquing públic de la Reforma, gestionat per l'empresa EYSA per l'acord per al pagament de la reurbanització, entre els anys 2005 i 2011, de la plaça amb el mateix nom, és el que té l'abonament més car de Manresa, fins i tot per sobre dels aparcaments privats de la ciutat. Això fa que només 6 de les 76 places que té disponibles per als veïns estiguin ocupades i que el percentatge d'ocupació total de pagament de l'equipament se situï en un gairebé anecdòtic 4,74%.

El preu de l'abonament mensual per a estades en tota la franja horària a la Reforma és de 140 euros, mentre que al pàrquing del Centre Històric, gestionat per Forum, és de 93,33 euros, i als pàrquings privats de la ciutat se situa sobre els 100 euros. "Aquest desequilibri de tarifes es pot extrapolar per als diversos tipus d'abonament o estada en el pàrquing", han explicat durant el ple de Manresa d'aquest dijous des del grup municipal de Fem Manresa.

Aquestes dades han estat posades sobre la taula pels anticapitalistes quan el ple debatia el dictamen sobre l'aprovació de la puja de preus del pàrquing d'un 7,3% corresponent a l'IPC d'octubre de 2021 a octubre de 2022. "No es comprèn aquesta mala gestió per part de la concessionària EYSA, o hi ha algun interès de l'empresa per tenir el pàrquing buit que se'ns escapa", ha raonat Gemma Boix.

"El pàrquing es troba en una de les principals entrades de la ciutat, a prop de l'estació de la Renfe i del cor de la ciutat i en una zona amb poc aparcament en superfície, i encara que el gestioni una empresa privada, hem de tenir alguna manera d'obligar-la a contenir els preus per fomentar-ne l'ús ja que, al cap i a la fi, és una instal·lació municipal", ha expressat la regidora.

El regidor d'Urbanisme i Mobilitat, David Aaron López, ha donat la raó als anticapitalistes, però ha assumit que "la regulació de les tarifes està estipulada en les condicions del conveni d'explotació del pàrquing". López, però, ha proposat als diferents grups fer una visita al pàrquing per detectar-hi punts de millora que proposar a l'empresa. "Per exemple, la proposta d'aparcament combinat amb el bitllet de la Renfe ha estat un èxit", ha assegurat.

[noticia]107048[/noticia]
[noticia]107050[/noticia]
[noticia]107047[/noticia]