«El peatge variable a la C-16 està condemnat al fracàs»

La plataforma No+morts a la C-55, asseguren que les mesures anunciades pel govern són "provisionals, totalment insuficients"

Publicat el 23 de gener de 2014 a les 19:09
La Plataforma No+morts a la C-55 creu que el nou model tarifari que el Govern vol implementar a la C-16 i que consistirà en rebaixar el preu del peatge en funció del trànsit que hi hagi a la C-55 "està condemnat al fracàs". Des de l'associació defensen que l'única solució per acabar amb l'alta sinistralitat de la C-55 és el desdoblament de la carretera i asseguren que qualsevol obra de millora és "insuficient".
 
Les mesures que el Govern va anunciar aquest dimecres per millorar la xarxa viària del Bages han despertat decepció i escepticisme al territori. Des de la Plataforma No+morts a la C-55 asseguren que es tracta d'accions "provisionals, totalment insuficients" per acabar amb l'alta sinistralitat de la carretera i defensen que la única solució passa per desdoblar la C-55 en el tram que uneix Monistrol de Montserrat amb Manresa. 
 
Un dels seus membres, Enric Martí, ha subratllat que els descomptes en els peatges de la C-16 van a càrrec dels impostos de tots els catalans. En aquest sentit, ha recordat que, segons dades del 2012, els descomptes que ja es fan en el peatge de l'autopista de dilluns a divendres tenen un cost de 29 milions i ha afegit que, "amb els anys que fa que paguem, això és una tercera part del que val desdoblar tota la C-55 de punta a punta". La Plataforma calcula que el cost de desdoblar la carretera està al voltant dels 70 milions. "Qui munta un negoci ha de fer que el seu negoci sigui rendible i no som nosaltres els qui hem de fer més rics als senyors de Ferrovial i Abertis a través dels nostres impostos", ha recalcat. 
 
Martí ha subratllat que el cost de no fer el desdoblament és massa elevat. "S'ha cobrat moltes vides i patiment", ha afegit. En aquest sentit, recorda que l'any passat hi van haver dues víctimes mortals en tan sols 45 dies.