El veí d'Artés de 39 anys que aquest dijous va ser detingut acusat de provocar intencionadament dos incendis al Bages, xifra que podia pujar fins a cinc quan acabin les investigacions, tenia material inflamable a casa seva, documentació falsificada, com carnets de voluntari de la Creu Roja i de Protecció Civil, i algun uniforme d'emergències, que hauria fet servir per acostar-se a les flames un cop l'incendi estava declarat i els serveis d'emergències i salvament hi treballaven, segons informació dels Mossos d'Esquadra.
Així es desprèn de les dues entrades i registres que agents dels Mossos d'Esquadra han realitzat a dos pisos, un a Santa Coloma de Gramenet, on ha viscut sempre, i l'altre a Artés, on hi vivia només des d'aquest passat mes de juny. L'acusació format que en aquest moment hi ha als jutjats de Manresa és, finalment, sobre els dos incendis d'Artés, un primer declarat el 5 d'agost i que va cremar 367 hectàrees, amb alguna masia inclosa, i un segon declarat el 9 d'agost, que en va cremar 2.
Els Mossos d'Esquadra, però, estan acabant de recollir proves i testimonis dels tres incendis declarats aquesta darrera setmana entre Navarcles i Calders, i no descarten que també d'aquests en sigui el responsable. La detenció d'aquest veí d'Artés es va precipitar dijous després que el trobessin en un garatge del seu portal al costat del cotxe d'una veïna seva encès en flames.
En total, a falta d'aquestes investigacions, la policia l'hi imputa tres delictes d'incendi provocat, dos forestals i el tercer en el vehicle, un de falsificació en document públic i un cinquè d'usurpació de funcions. El detingut passarà a disposició judicial aquest dissabte.
El piròman d'Artés es feia passar per membre de Creu Roja i Protecció Civil per acostar-se després als focs
Societat
Els Mossos d'Esquadra troben material inflamable, documentació falsificada i algun uniforme d'emergències en el registre que ha fet als seus dos domicilis
ARA A PORTADA
-
Economia La Fàbrica Nova de Manresa mostra la seva nova façana monumental 37 anys després del tancament Pere Fontanals
-
Política Junts exigeix a Aloy que garanteixi l'«ordre públic» després que la PAHC hagi omplert de brossa el seu local Pere Fontanals
-
Societat Ajornat el desnonament d'una dona i el seu fill a Manresa gràcies al «decret Maricarmen» Pere Fontanals
-
Successos Quatre dels nou detinguts per grafits en trens van actuar a Sant Vicenç de Castellet Pere Fontanals
-
Publicat el
25 d’agost de 2017 a
les 20:00
Actualitzat el
27 d’agost de 2017 a les
11:25
Et pot interessar
-
Societat
El Consell de les Persones Grans de Manresa premia ex aequo Rossend Coll i Josep Maria Sarri
-
Societat
«Habitar el meu cos», sobre violència estètica, arriba a la Biblioteca del Pont de Vilomara
-
Societat
El Consell Comarcal del Bages reivindica que les persones grans decideixin i participin
-
Societat
Manresa commemora l'Octubre Trans* amb activitats per reivindicar la despatologització
-
Societat
Mor Imma Serra, directora durant quaranta anys de la coral Eswèrtia i docent de música
-
Societat
Especialistes en Alzheimer es troben a Manresa a la 16a Jornada de Demències del Bages
