Després de mesos de reclamacions i lluita per part de l'Ajuntament del Pont de Vilomara i Rocafort i també de veïns del municipi, el Departament de Salut ha informat al consistori que durant el mes de maig s'incorporarà la substitució que cobrirà la plaça que estava vacant després de la jubilació del Dr. José Luis Irujo.
El passat mes de desembre, davant la imminent jubilació del facultatiu, en una reunió mantinguda entre responsables sanitaris i l'Ajuntament, els primers van informar que no es pretenia cobrir la plaça que quedaria vacant al consultori municipal del Pont. Davant d'aquesta notícia, l'alcalde, juntament amb la totalitat de regidors i regidores del consistori, va iniciar un seguit d'accions per reclamar que Salut cobrís aquesta plaça, ja que trobaven aquesta situació, segons paraules de l'alcalde, Enric Campàs, "totalment inadmissible".
Aquesta situació va portar, entre altres, a l'aprovació d'una moció en el ple de l'Ajuntament per retornar la normalitat en l'atenció mèdica del municipi, que va ser aprovada per unanimitat. També, a instàncies del consistori vilomarenc, el grup parlamentari PSC i Units per Avançar va presentar una proposta de resolució al Parlament de Catalunya i es van dur a terme vàries reunions amb responsables territorials, tant del CatSalut com de l'ICS.
Finalment, en una reunió mantinguda aquest passat dilluns a la tarda entre l'alcalde, Enric Campàs, i la secretària d'Atenció Sanitària i Participació, Meritxell Budó, el Departament de Salut va informar al consistori que durant el mes de maig s'incorporarà un nou professional al consultori mèdic, de manera que el municipi tornarà a disposar de dos facultatius. A aquesta reunió també hi van ser presents regidors de l'equip de govern i de la resta de grups municipals, així com l'adjunt a la Secretaria, Roc Badiella, i les responsables territorials, tant del CatSalut com de l'ICS, Imma Cervós, Teresa Sabater i Elisabet Descals.
Amb aquesta notícia, l'alcalde vilomarenc comenta que "ens hem de felicitar tots plegats i estem molt satisfets i agraïts per haver aconseguit aquest canvi de parer que ens va traslladar inicialment el Departament i que finalment es cobreixi la plaça de metge vacant al nostre consultori, tornant a disposar-ne de dos". A tot això, afegeix que "aquest és un pas assolit, però ara toca seguir treballant per l'altra demanda que fèiem, que és retornar l'atenció pediàtrica presencial al nostre municipi".
El Pont de Vilomara i Rocafort tornarà a disposar de dos metges al seu consultori
Societat
Durant el mes de maig s'incorporarà la substitució que cobrirà la plaça que estava vacant després de la jubilació del Dr. José Luis Irujo
ARA A PORTADA
-
Societat Memòria.cat actualitza el cens de víctimes de la Guerra Civil i la dictadura franquista vinculades a Manresa Redacció
-
Cultura i Mitjans Luz Casal inaugura el Festival Camins, que arrenca amb un 75% de les entrades venudes Redacció
-
Cultura i Mitjans Voilà a la Lluvià renuncia a organitzar l'edició d'aquest estiu per retards administratius Pere Fontanals
-
Economia El Consell Comarcal impulsa la marca Invest in Bages per reforçar l'atracció d'activitat industrial Redacció
-
Cultura i Mitjans Manresa homenatjarà les víctimes de la Guerra Civil i el franquisme amb una escultura de Marc Sellarès Redacció
Publicat el
29 d’abril de 2022 a
les 18:53
Actualitzat el
29 d’abril de 2022 a les
19:01
Et pot interessar
-
Societat
Manresa incorpora un recomanador amb IA per facilitar l'accés als tràmits municipals
-
Societat
L'artteràpia millora el benestar emocional de les persones amb càncer, segons un estudi liderat per Althaia
-
Societat
La prova sísmica de la nova seu de la Generalitat a Manresa es completa sense incidències
-
Societat
Tractaments amb herbicides a les subestacions elèctriques de Manresa i el Congost
-
Societat
Tall de trànsit al carrer Sant Maurici per obres de renovació de la xarxa d'aigua
-
Societat
Les obres al clavegueram tallaran dos mesos un tram del carrer Pujada Roja de Manresa
