Obres de l'Eix Diagonal, en el punt que creua la C-32 cap al túnel que travessa el Montgròs. Foto: Josep Ramon Torné
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha avançat a l'ACN que el primer dels trams pendents d'entrar en servei de l'Eix Diagonal, entre Vilanova del Camí i Castellfollit del Boix, s'inaugurarà aquest estiu, abans del termini previst. Recoder també ha explicat que la resta d'aquesta via de 67 quilòmetres, que unirà el Garraf, l'Alt Penedès, l'Anoia i el Bages, començarà a funcionar el 2012. El conseller ha valorat com a "molt important" que aquesta infraestructura "no radial" passi en uns mesos a enllaçar aquestes quatre comarques i ha assenyalat que l'Eix Diagonal tindrà la facultat d'obrir "noves relacions humanes i econòmiques entre les ciutats i pobles" d'aquesta zona.
Recoder ha fet una analogia entre els efectes que l'Eix Transversal va tenir per les comarques de Girona, la Catalunya Central i Ponent, i l'impacte que representarà el futur Eix Diagonal pels territoris al voltant de Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès, Igualada i Manresa. Segons ha explicat el conseller, la C-25 va fer que "comarques que eren veïnes, però que vivien d'esquena", comencessin a mantenir "una relació intensa des de tots els punts de vista".
"Aquesta és una obra que no està afectada per la contenció pressupostària de la Generalitat", ha afegit Recoder, ja que l'executa una empresa adjudicatària i l'administració catalana "comença a pagar" a partir del moment en què es lliuri l'obra acabada. D'aquesta manera, ha esclarit el conseller, "el problema" de la càrrega econòmica que ha d'assumir la Generalitat es posposa. Tanmateix, el conseller ha considerat positiu que la carretera estarà funcionant "abans dels terminis previstos", que indicaven que l'Eix Diagonal es posaria en servei durant la segona meitat de 2011 i 2012.
Actualment, ja estan construïts els trams entre Igualada i Puigdàlber (C-15) i entre Castellfollit del Boix i Sant Salvador de la Roca (C-37), que representen gairebé la meitat de l'extensió d'aquesta via. Les obres per completar l'Eix Diagonal es van iniciar entre febrer i abril de l'any passat, amb un pressupost de 368,4 milions d'euros. La infraestructura es va concebre per unir la Catalunya interior amb la costa a través d'una carretera segregada d'un carril per sentit, excepte el tram de 13 quilòmetres entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès, que tindrà les característiques d'una autovia.
Segons el Departament de Territori i Sostenibilitat, les obres avancen "a bon ritme" i, a més de l'execució dels nous trams, també s'adequaran al nou eix viari els 32 quilòmetres restants que ja estan en funcionament, a través d'elements de seguretat viària, reforçament del ferm o una millora de la senyalització. Tota l'obra també comptarà amb elements d'integració ambiental, amb tècniques de bioenginyeria com el talús royal.
El primer tram pendent de l'Eix Diagonal entrarà en servei aquest estiu
Es tracta de la via entre Vilanova del Camí i Castellfollit del Boix, mentre que la resta de l'obra s'inaugurarà el 2012
Ara a portada
Publicat el 24 d’abril de 2011 a les 09:46
Et pot interessar
-
Municipis La Festa Major Alternativa avisa: «Venen dies de moguda i enrenou»
-
Municipis Comencen les obres de rehabilitació i conservació del Parc Francesc Viñas de Moià
-
Municipis Sant Joan posa en funcionament dos punts de recàrrega gratuïts per a vehicles elèctrics
-
Municipis L'Ajuntament de Súria restaura el portal centenari de l'edifici escolar del carrer Ernest Solvay