Professionals de Fisioteràpia, Podologia, Logopèdia i Infermeria de la Clínica Universitària (CU+) de la Fundació Universitària del Bages exploraran durant el curs 2013-2014 un total de 1.468 infants en el marc de la desena edició del Programa de Detecció de Problemes de Salut en Escolars (PDP). Aquest programa, totalment consolidat, té com a finalitat detectar problemes de salut en els infants per intervenir de manera precoç i evitar que s'agreugin.
Fins l'actualitat, en el marc del PDP, la CU+ ha fet 13.059 exploracions a 9.974 nens i nenes. Els resultats de les revisions han estat d'utilitat per als ajuntaments a l'hora de definir polítiques de salut adreçades als infants i també per a les famílies, que han pogut obtenir un diagnòstic precoç de problemes que s'han pogut abordar a temps.
Sant Joan de Vilatorrada, Manresa i Artés
Aquesta nova edició del PDP es va posar en marxa el mes d'octubre amb les exploracions als escolars de Sant Joan de Vilatorrada, municipi que es va sumar al programa el curs passat a través de la col·laboració entre l'Ajuntament i la CU+. En total s'han fet 336 exploracions a 218 nens i nenes de tres escoles d'aquesta població: 100 de logopèdia, 118 de fisioteràpia i 118 d'infermeria.
El mes de gener, després de les vacances de Nadal, es posaran en marxa les exploracions en escolars de Manresa i d'Artés. En el cas de Manresa serà la desena edició del programa i està previst que hi participin 15 escoles i uns 1.075 infants. Serà també dins l'any 2014 que es faran unes 250 exploracions a 175 infants de dues escoles d'Artés.
El PDP inclou diferents tipus de revisions. Els infants escolaritzats a P4 són sotmesos a una revisió logopèdica per a la qual professionals de la CU+ es desplacen als centres. La resta de revisions es duen a terme a les instal·lacions universitàries. Per aquestes hi passen els infants de P5 que són revisats per podòlegs i els de quart de primària per a les revisions tant de Fisioteràpia com d'Infermeria. Els infants de 4t aprofiten també la seva estada a la CU+ per realitzar un taller d´educació per a la salut. Enguany se n'ofereixen dos: un anomenat "Aprèn a cuidar la teva esquena", que va a càrrec de fisioterapeutes, i un altre titulat "Alimentació i salut", que realitza una nutricionista.