El programa «Més a prop» com a excusa per estafar la gent gran

Ajuntament i Creu Roja demanen a la gent gran que no donin informació personal ni bancària per telèfon. Es té constància que alguna persona externa suplanta el personal del programa "Més a prop", que té per objectiu detectar situacions de risc de persones de més de 80 anys

Publicat el 06 de setembre de 2010 a les 22:37
L'Ajuntament de Manresa i Creu Roja han fet una crida a la gent gran que participa al programa "Més a prop" perquè no facilitin cap dada personal ni bancària per telèfon. El motiu és que s'han detectat intents d'estafa d'una persona que es fa passar per tècnic de Creu Roja i demana dades bancàries als usuaris amb l'objectiu d'enganyar-los. Així doncs, des de l'Ajuntament es fa saber que els enquestadors oficials "en cap cas" demanen dades bancàries ni fan cap control mèdic i es demana que, davant de qualsevol sospita, els usuaris del programa no dubtin en trucar als serveis socials del consistori.

Almenys quatre usuaris del programa "Més a prop" han estat víctima d'un intent d'estafa en els darrers dies. Segons el consistori manresà, algú els ha trucat fent-se passar per personal del programa i demanant dades personals. Per això, l'Ajuntament recorda que les trucades únicament es fan per concretar la visita d'un Treballador Social "clarament acreditat". L'Ajuntament ja ha denunciat els intents d'estafa als Mossos d'Esquadra.

El programa "Més a prop" té com a finalitat identificar les situacions de necessitat i informar sobre els recursos socials i comunitaris. El servei es va iniciar el desembre del 2009 i inclou entrevistes a unes 2.800 persones de més de 80 anys que viuen soles o amb altres persones grans o dependents.