Representants dels Mossos d'Esquadra de la Regió Policial Central, del cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya, dels Agents Rurals i de les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF) del Bages i el Moianès han assistit aquest dimecres a la presentació de les noves càmeres de videovigilància forestal que ha finançat el Rotary Club Manresa-Bages. L'acte ha tingut lloc a la seu de la Federació de les ADF del Bages i el Moianès, situada al Palau Firal de Manresa, que és des d'on es visualitzen les imatges.
Es tracta de tres càmeres que estan operatives des de l'estiu passat instal·lades al Serrat i el Turó dels Cellers de Castellnou de Bages i al Puig de Sants de Súria, tres ubicacions estratègiques des de les quals hi ha una gran visibilitat.
Aquests tres punts d'observació permeten cobrir una superfície de 700 quilòmetres quadrats del sector nord-oest de la comarca del Bages. L'objectiu és poder detectar qualsevol indici de fum o foc el més ràpid possible per, així, poder actuar amb la màxima celeritat i evitar l'expansió de les flames. La tria d'aquests punts va anar a càrrec de representants de les ADF del Bages i el Moianès i del cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya.
Les tres noves càmeres de videovigilància estan connectades a través de xarxa wifi i proporcionen imatges de les diferents zones en temps real. Tenen accés a aquestes imatges des del control Bages del Pla d'Informació i Vigilància per la prevenció d'incendis forestals de la Diputació de Barcelona, les ADF i els respectius ajuntaments. Les persones que hi estiguin interessades poden visualitzar una retransmissió en diferit de les imatges a través d'aquest enllaç.
La inversió per part del Rotary Club de Manresa-Bages ha estat a l'entorn de 17.000 euros. L'actuació s'ha tirat endavant gràcies a l'estreta col·laboració entre el Rotary i les ADF del Bages i el Moianès. En aquest sentit, les ADF consideren aquest projecte essencial i molt efectiu per a la ràpida detecció i poder actuar amb la màxima celeritat possible.
El Rotary Club Manresa - Bages presenta les càmeres de vigilància forestal que ha finançat
Societat
Les càmeres, que estan operatives des de l'estiu passat, estan ubicades a Castellnou de Bages i a Súria
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
25 de maig de 2023 a
les 21:40
Actualitzat el
25 de maig de 2023 a les
21:49
Et pot interessar
-
Societat
Sant Vicenç substituirà 570 fanals per tecnologia LED per reduir el consum energètic
-
Societat
Un espectacular estol de cigonyes anuncia a Manresa l'inici de la migració cap a l'Àfrica
-
Societat
La Creu Roja al Bages va atendre 6.635 persones el 2025, un 8,1% més que l'any anterior
-
Societat
Una reparació d'urgència obligarà a restringir el trànsit a la rotonda dels Dolors
-
Societat
Cardona instal·la nous espais saludables per promoure l'activitat física i la mobilitat sostenible
-
Societat
Un estudi liderat des del Bages reforça el paper del treball social en les decisions al final de la vida
