El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona va activar el passat 1 de juny, i dins del programa Parlem de..., el protocol i la campanya Consells per fer front a la calor, que es porta a terme durant tot l'estiu. Durant aquest mes d'agost, a més de la calor, les trucades també s'han fet pels ruixats i tempestes dels darrers dies.
En total, la primera quinzena d'agost s'han dut a terme 4.677 trucades motivades per temperatures extremes o fenòmens meteorològics adversos. En el període que va de l'1 de juny fins al 15 d'agost s'han fet 18.521 trucades en el marc del programa preventiu Parlem de.... D'aquestes trucades, 1.207 s'han fet a usuaris del Bages i 68 del Moianès.
Si es detecta qualsevol incidència o cas especial en l'habitatge que pugui generar una major vulnerabilitat davant dels efectes de la calor o dels temporals, el servei informa als Serveis Socials de l'ajuntament corresponent, i també està en permanent contacte amb els serveis d'emergència de la comunitat davant qualsevol emergència.
A més, el Centre d'atenció del servei es comunica diàriament amb el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) i es reben avisos sobre possibles alertes per altes temperatures o per mal temps dels diferents territoris de la demarcació de Barcelona.
En el cas que existeixin alarmes taronges o vermelles, el servei contacta amb les persones usuàries de la zona afectada, prioritzant tant les que són vulnerables per la seva situació de salut -amb malalties cardiorespiratòries, per exemple-, o pel fet de viure en habitatges aïllats.
[h3]Programa “Parlem de...”[/h3]
El programa “Parlem de...” és un programa de trucades preventives i proactives que el Servei Local de Teleasssitència realitza des de l'any 2015. Cada mes s'identifiquen una sèrie de temàtiques per àrees i, en funció de les característiques de la persona usuària, els riscos a que estigui més exposada, els seus interessos o bé com es desenvolupi la conversa, el personal teleoperador proposa un tema, introdueix consells i recomanacions, i també la convida a explicar les seves vivències.
La finalitat d'aquestes campanyes és fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i crear vincles amb la comunitat.
[h3]Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona[/h3]
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona és un servei d'atenció domiciliària que garanteix la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud, discapacitat i/o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, detectant situacions d'emergència i donant resposta immediata a aquestes.
Actualment aquest servei es presta a 95.984 persones amb la col·laboració dels ajuntaments de la província de Barcelona (excepte la ciutat de Barcelona).
El servei de teleassistència de la Diputació ha fet més de 1.200 trucades al Bages per temes de calor
Al Moianès, el nombre de trucades del programa "Parlem de..." del Servei Local de Teleassistència ha estat de 68
ARA A PORTADA
Publicat el 19 d’agost de 2022 a les 14:01
Actualitzat el 19 d’agost de 2022 a les 14:42
Et pot interessar
-
Societat Ampans celebra 60 anys de trajectòria amb una gran festa comunitària a Santa Maria de Comabella
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa és la zona de Catalunya on més augmenta la temperatura
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Joan Fuster, a la cantonada amb la carretera del Pont de Vilomara