El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona va activar el passat 1 de juny, i dins del programa Parlem de..., el protocol i la campanya Consells per fer front a la calor, que es porta a terme durant tot l'estiu. Durant aquest mes d'agost, a més de la calor, les trucades també s'han fet pels ruixats i tempestes dels darrers dies.
En total, la primera quinzena d'agost s'han dut a terme 4.677 trucades motivades per temperatures extremes o fenòmens meteorològics adversos. En el període que va de l'1 de juny fins al 15 d'agost s'han fet 18.521 trucades en el marc del programa preventiu Parlem de.... D'aquestes trucades, 1.207 s'han fet a usuaris del Bages i 68 del Moianès.
Si es detecta qualsevol incidència o cas especial en l'habitatge que pugui generar una major vulnerabilitat davant dels efectes de la calor o dels temporals, el servei informa als Serveis Socials de l'ajuntament corresponent, i també està en permanent contacte amb els serveis d'emergència de la comunitat davant qualsevol emergència.
A més, el Centre d'atenció del servei es comunica diàriament amb el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) i es reben avisos sobre possibles alertes per altes temperatures o per mal temps dels diferents territoris de la demarcació de Barcelona.
En el cas que existeixin alarmes taronges o vermelles, el servei contacta amb les persones usuàries de la zona afectada, prioritzant tant les que són vulnerables per la seva situació de salut -amb malalties cardiorespiratòries, per exemple-, o pel fet de viure en habitatges aïllats.
[h3]Programa “Parlem de...”[/h3]
El programa “Parlem de...” és un programa de trucades preventives i proactives que el Servei Local de Teleasssitència realitza des de l'any 2015. Cada mes s'identifiquen una sèrie de temàtiques per àrees i, en funció de les característiques de la persona usuària, els riscos a que estigui més exposada, els seus interessos o bé com es desenvolupi la conversa, el personal teleoperador proposa un tema, introdueix consells i recomanacions, i també la convida a explicar les seves vivències.
La finalitat d'aquestes campanyes és fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i crear vincles amb la comunitat.
[h3]Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona[/h3]
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona és un servei d'atenció domiciliària que garanteix la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud, discapacitat i/o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, detectant situacions d'emergència i donant resposta immediata a aquestes.
Actualment aquest servei es presta a 95.984 persones amb la col·laboració dels ajuntaments de la província de Barcelona (excepte la ciutat de Barcelona).
El servei de teleassistència de la Diputació ha fet més de 1.200 trucades al Bages per temes de calor
Al Moianès, el nombre de trucades del programa "Parlem de..." del Servei Local de Teleassistència ha estat de 68
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 19 d’agost de 2022 a les 14:01
Actualitzat el 19 d’agost de 2022 a les 14:42
Et pot interessar
-
Societat El COAC cedeix a Plataforma per la Llengua l'ús de la sala de reunions de la Casa Lluvià
-
Societat L'Ajuntament de Manresa iniciarà dilluns la reurbanització del carrer Santa Maria
-
Societat L'Ajuntament de Manresa i la Federació de barris renoven el conveni del Pla de Desenvolupament Comunitari
-
Societat Obertes les inscripcions a la 18a edició del campus d'estiu Vitamina de Sant Fruitós