A partir del dilluns 17 de setembre, les consultes externes i les urgències d'oftalmologia de la Fundació Althaia deixaran la Clínica Sant Josep i s'atendran a l'Hospital Sant Joan de Déu de Manresa. D'aquesta manera se centralitza l'activitat del servei, que ja porta a terme les intervencions quirúrgiques a Sant Joan de Déu. Amb el canvi, les consultes externes d'aquesta especialitat tindran pràcticament el doble d'espai, fet que permetrà oferir un millor servei als usuaris i unes millors condicions de treball als professionals.
Amb la nova ubicació, les urgències oftalmològiques passaran a integrar-se en el circuit d'atenció urgent existent a Sant Joan de Déu. Això vol dir que els pacients urgents amb alguna patologia als ulls s'hauran d'adreçar a urgències generals de l'hospital (planta -2).
Les consultes externes estaran ubicades a la planta -1, bloc G, de l'edifici històric de l'hospital. Serà en un espai de 552 metres quadrats que va quedar en desús arran del trasllat del servei d'oncologia la primavera passada i que s'ha adequat i equipat amb nou mobiliari. A la Clínica, les consultes externes ocupaven una superfície de 287 metres quadrats.
El canvi no afecta les consultes ambulatòries del CAP Bages, que es mantenen en el mateix edifici i que s'atenen conjuntament amb professionals de l'Institut Català de la Salut (ICS). El que sí varia és la gestió administrativa, que des d'aquest estiu ha assumit Althaia. Els objectius són evitar duplicitats de visites i disminuir l'absentisme per tal d'incrementar l'eficiència.
L'any passat, el servei d'Oftalmologia d'Althaia va atendre un total de 24.000 visites, 3.777 urgències i 1.934 sessions d'hospital de dia. En paral·lel, va portar a terme 1.857 cirurgies, 257 tractaments amb làser i 3.960 proves oftalmològiques.
El servei d'oftalmologia d'Althaia es trasllada a l'Hospital Sant Joan de Déu
A partir del 17 de setembre tant les consultes externes com les urgències deixaran la Clínica Sant Josep i s'atendran a la nova ubicació
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de setembre de 2018 a les 17:02
Et pot interessar
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Joan Fuster, a la cantonada amb la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Restriccions de trànsit als barris de Sagrada Família i Valldaura durant les seves festes
-
Societat Aquest divendres comencen unes obres d'Aigües de Manresa al camí dels Corrons