La Fundació Aigües de Manresa – Junta de la Séquia, sota la marca Parc de la Séquia, engega el curs 2023-2023 havent batut rècord pel que fa a la realització d'activitats educatives el curs 2022-2023 amb 12.780 alumnes que varen realitzar activitats en els diferents equipaments que gestiona, al Centre de l'Aigua de Can Font, a l'InfoSéquia i al Museu de l'Aigua i el Tèxtil.
En les activitats i els tallers, visites guiades i cursos que s'ofereixen als centres educatius s'hi treballa principalment l'aigua, la història, les ciències naturals i les STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques). Cada any el Parc de la Séquia elabora un catàleg de visites i tallers adreçat a l'alumnat de tots els nivells, des dels 3 fins als 18 anys. Les activitats es revisen i se n'actualitzen les competències. El curs 2022-2023 es van incorporar a cada activitat els Objectius de Desenvolupament Sostenible relacionats.
Del total d'activitats que s'hi ha fet, 5.206 eren d'alumnat de centres de la comarca del Bages, majoritàriament de Manresa, 1.185 d'institucions del Vallès Occidental i, 2.042 de centres del Barcelonès. Aquesta obertura fora de la comarca, respon a la voluntat del Parc de la Séquia de ser un referent per a tot el territori a nivell educatiu.
El servei educatiu del Parc de la Séquia creu en la igualtat d'oportunitats i per això des de fa uns quants cursos s'ha acollit al programa Argonutes de l'Agència Catalana de Patrimoni Cultural que bonifica el transport als centres d'alta complexitat. Dels descomptes aquest curs se n'han beneficiat 1.226 infants de centres de màxima complexitat.
El Parc de la Séquia també participa, conjuntament amb el Centre de Recursos Pedagògics i el Camp d'aprenentatge del Bages del projecte de les maletes didàctiques de la Séquia, que el curs passat ja ha realitzat una prova pilot amb la d'educació infantil i properament es presentarà la de primària. També i conjuntament amb l'IES Pius Font i Quer, es va col·laborar en el programa Aprenentatge i servei, on una vintena d'alumnes han col·laborat en l'edició de la passada Transéquia.
La fundació vol seguir sent un referent a la comarca en educació ambiental, de la nova cultura de l'aigua i la història contemporània, per aquest motiu s'han estat elaborant noves propostes educatives que s'inclouen al catàleg educatiu 2023-2024, que ja compta amb prop de 200 centres educatius inscrits d'arreu del territori català.
Les novetats mes destacades d'aquest curs son El Llobregat i la Séquia que es realitza a l'entorn de la resclosa dels Manresans a Balsareny i El passat de l'aigua al Centre de l'Aigua de Can Font. Les properes setmanes també es presentarà al museu la renovada exposició de Les matemàtiques i la vida”, que inclou nous interactius i millores en les activitats.
El servei educatiu del Parc de la Séquia engega el curs amb la voluntat de mantenir xifres de rècord
Societat
El curs 2022-2023, 12.780 alumnes varen realitzar activitats en els diferents equipaments que gestiona
ARA A PORTADA
-
Economia De 190.000 a 475.000 euros sense posar-hi ni un totxo: el «negoci» de l'habitatge al cor de Manresa Pere Fontanals
-
Esports Laia Font acaba 12a individual a l'Europeu i Espanya es classifica per a la final per equips Pere Fontanals
-
Economia CGT i ASB denuncien ERTO al sector carni del Bages arran de la pesta porcina Pere Fontanals
-
Societat Cardona presenta un projecte de 10,5 milions d'euros per revitalitzar el nucli antic amb el Pla de Barris Pere Fontanals
-
Publicat el
08 de setembre de 2023 a
les 19:42
Et pot interessar
-
Societat
Mor el conductor d'un cotxe en sortir de la via a la C-37z a Manresa
-
Societat
Cardona reclama a la Diputació una solució definitiva per a les obres de l'avinguda del Rastrillo
-
Societat
Manresa inicia dilluns l'asfaltatge d'onze punts de la ciutat
-
Societat
Sant Andreu Salut programa sis xerrades gratuïtes sobre salut, cures i benestar
-
Societat
La Residència Navarcles renova fins al 2030 l'acreditació com a Centre Lliure de Contencions
-
Societat
Prop de 700 persones fan ús de les dutxes i la bugaderia socials de Manresa el 2025
