El Sindicat d'Habitatge del Moianès va ocupar divendres passat tres pisos d'un mateix bloc a Monistrol de Calders que són propietat de la Sareb, segons ha confirmat el mateix col·lectiu a través de les seves xarxes socials. Segons expliquen, agents dels Mossos d'Esquadra ja s'hi han presentat amb la "intenció d'atemorir-nos i fer-nos fora".
El sindicat recorda que la Sareb, batejada popularment com a banc dolent, "va ser creada el 2012 per comprar el patrimoni dels bancs i les caixes que havien fet fallida amb una gran quantitat de diner públic".
Els activistes es queixen que al Moianès l'oferta de lloguer és insuficient i els preus estan pels núvols, per sobre de la mitjana de la Catalunya Central, a més que no hi habitatge públic ni tenen possibilitat d'accedir a lloguers socials.
El sindicat assegura que no es mourà dels pisos fins que la Sareb accedeixi a oferir lloguer social a les tres famílies que hi han començat a viure.
							
																					
														
								El Sindicat d'Habitatge del Moianès ocupa tres pisos de la Sareb a Monistrol de Calders
Exigeix al banc dolent que ofereixi un lloguer social a les famílies que hi han entrat a viure
ARA A PORTADA
- 
													Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals  
- 
													Èxit del Gastrorecup a Manresa: 80 comensals i 1.600 euros per la Fundació del Convent de Santa Clara Pere Fontanals  
- 
													Sant Fruitós adquireix tota la finca de Can Figueras per ampliar el Bosquet i crear la Casa-Museu Pere Fontanals  
- 
													Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals  
- 
													El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals  
Publicat el 16 de març de 2021 a les 17:50
																			
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												El Consell d'Infants de Sant Fruitós inicia un nou curs treballant sobre l'educació per la pau Societat
												El Consell d'Infants de Sant Fruitós inicia un nou curs treballant sobre l'educació per la pau
- 
												 Societat
												Manresa acull una jornada de referència sobre demències i innovació en l'atenció cognitiva Societat
												Manresa acull una jornada de referència sobre demències i innovació en l'atenció cognitiva
- 
												 Societat
												L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència Societat
												L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència
- 
												 Societat
												Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau Societat
												Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau
- 
												 Societat
												Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària Societat
												Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària
- 
												 Societat
												Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas Societat
												Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas

 
															 
															 
															 
															 
															