El Sindicat d'Habitatge del Moianès ocupa tres pisos de la Sareb a Monistrol de Calders

Exigeix al banc dolent que ofereixi un lloguer social a les famílies que hi han entrat a viure

Publicat el 16 de març de 2021 a les 17:50
El Sindicat d'Habitatge del Moianès va ocupar divendres passat tres pisos d'un mateix bloc a Monistrol de Calders que són propietat de la Sareb, segons ha confirmat el mateix col·lectiu a través de les seves xarxes socials. Segons expliquen, agents dels Mossos d'Esquadra ja s'hi han presentat amb la "intenció d'atemorir-nos i fer-nos fora".

El sindicat recorda que la Sareb, batejada popularment com a banc dolent, "va ser creada el 2012 per comprar el patrimoni dels bancs i les caixes que havien fet fallida amb una gran quantitat de diner públic".

Els activistes es queixen que al Moianès l'oferta de lloguer és insuficient i els preus estan pels núvols, per sobre de la mitjana de la Catalunya Central, a més que no hi habitatge públic ni tenen possibilitat d'accedir a lloguers socials.

El sindicat assegura que no es mourà dels pisos fins que la Sareb accedeixi a oferir lloguer social a les tres famílies que hi han començat a viure.