El dia de pluja a Catalunya, després de dies i fins i tot setmanes d'onades de calor, també deixa un avís per un altre fenomen. En total, fins a sis comarques estan en alerta per temps violent durant la tarda d'aquest dijous. Es tracta de l'Alt Urgell, el Solsonès, la Noguera, la Segarra, el Bages i el Berguedà.
En aquestes zones es podrien produir pedregades amb gruixos superiors als dos centímetres, ratxes de vents superiors als 25 metres per segon i tornados, esclafits o mànegues. El perill màxim -molt alt, a nivell sis de sis- se situa al Solsonès i a l'Alt Urgell, mentre que a la resta es manté en perill alt.
Les autoritats han demanat precaució a l'exterior i en els desplaçaments per aquestes zones. El nou episodi climatològic també està comportant l'arribada d'alguns ruixats que refrescaran l'ambient. Protecció Civil ha activat la prealerta del Pla Inuncat.
Precisament la pluja pot afectar durant la tarda d'aquest dijous bona part del país, amb les comarques del Pirineu, del Prepirineu i de la Catalunya Central en alerta. De cara al divendres l'alerta es manté activa únicament en quatre comarques pirinenques on els ruixats es preveuen durant les primeres hores de la tarda. Són, concretament, el Solsonès, el Berguedà, el Ripollès, Osona, el Bages, el Moianès i la Garrotxa.
[plantillavirals]
El temps violent se suma a la pluja: el Bages en perill per pedregades
Protecció Civil avisa de possibles gruixos superiors als dos centímetres al nord del país
ARA A PORTADA
Publicat el
28 de juliol de 2022 a
les 15:48
Actualitzat el
28 de juliol de 2022 a les
15:49
Et pot interessar
-
Societat
Prop de 350 persones participen en la 5a Caminada de la Dona per tancar el 8-M a Súria
-
Societat
Manresa homenatja la religiosa Maria Cinta Agustí en el seu centenari
-
Societat
Ladies on Road es trasllada a Castellbell i el Vilar per motius logístics
-
Societat
Manresa activarà el control d'accés amb càmeres al carrer Barreres a partir del 16 de març
-
Societat
«Sota teràpia» tanca amb bona afluència de gent la programació del 8-M a Santpedor
-
Societat
Castellbell i el Vilar tanca la Setmana de la Dona amb l'exposició «Úniques» a la Bauma
