
Dues iniciatives cooperatives es posen a caminar juntes en un mateix local al carrer del Bruc, 59, baixos (entre el carrer del Cos i la carretera de Cardona). Comparteixen objectius de sostenibilitat i funcionaran de manera complementària.
D'una banda, MengemBages és un punt de trobada entre pagesos de la comarca del Bages i els consumidors que prefereixen menjar aliments fets a prop de casa. Els clients compraran a través del web de MengemBages els aliments que els productors exposaran a través d'aquest canal. Es podrà comprar de forma individual (adreçada a domicilis) o bé col·lectiva. Grups de 10 o més consumidors es podran organitzar per compartir un punt de distribució. En aquests casos, el transport del menjar correrà a càrrec de l'organització.
L'oferta de MengemBages inclou aliments produïts de manera ecològica i de producció convencional. Comprar aliments produïts a la mateixa comarca ja és, en si mateix, un primer pas de consum responsable amb el medi ambient perquè redueix la despesa de carburants pel transport, els tractaments dels aliments per suportar el transport i fomenta l'activitat agrícola al rodal de Manresa.
Per la seva banda, la feina d' MBICI és fer arribar els productes escollits als domicilis i punts col·lectius de Manresa i Sant Joan de Vilatorrada en bicicleta o tricicle. A la resta de domicilis del Bages, els aliments arribaran a través de mitjans convencionals.
MBICI oferirà altres tipus de serveis amb bicicleta: guiatge turístic, activitats per a escoles, lloguer de bicicleta, aprenentatge de mecànica de bicicleta i venda de bicicletes elèctriques. La col·laboració entre les dues iniciatives també existirà en les activitats de guiatge turístic perquè les excursions també inclouran àpats i refrigeris organitzats per MengemBages. Aquestes excursions provocaran la divulgació del patrimoni cultural, arquitectònic, natural i gastronòmic del Bages.
MBICI introdueix un nou tipus d'activitat econòmica basada en considerar la bicicleta com un vehicle útil i pràctic de transport. La bicicleta és un vehicle àgil i ràpid per fer desplaçament a l'interior del casc urbà, redueix el consum energètic, la contaminació atmosfèrica, el col·lapse circulatori i no fa soroll.
El projecte compartit de MengemBages i MBICI es fonamenta en la promoció de la comarca: divulgant el coneixement del territori, activant l'economia productiva i també afavorint la seva sostenibilitat.
Inauguració. Dissabte 17 de desembre
El programa d'actes està pensat perquè totes les persones que vulguin conèixer aquest nou projecte ho puguin fer triant horari i triant el tipus d'activitat que prefereixen tastar.
En qualsevol moment de la jornada, de les 10 del matí fins a les 8 del vespre, els visitant podran:
- Veure les instal·lacions de dipòsit d'aliments
-
Veure la flota de bicicletes
- 30 bicicletes btt de totes les talles
- 2 bicicletes elèctriques o més
- 1 tàndem
- 2 bicicletes singulars
- 1 tricicle
- Veure el taller de reparació de bicicletes
Les 7 de la tarda serà el moment d'inauguració més formal. S'utilitzarà el micròfon per fer les presentacions: la cooperativa barcelonina Biciclot farà de padrí d'aquest bateig, alguns dels components del projecte també hi diran la seva i seguidament ens farem fotografies per recordar aquest moment.
Programa d'actes
- 10h Obertura del local: visió del mural de Pep Pérez i pujada de persiana
- 11h "El llenguatge de la bicicleta": Tast del vocabulari del món de la bici a la nostra aula-taller
- 12 h Pedalada urbana amb trajecte "sorpresa" per a tots els públics
- 13 h Vermut de la terra amb producte MengemBages
- 19 h Presentació del projecte Biciclot de Barcelona
- 19.30 Presentació de MengemBages i MBICI amb piscolabis i ambientació musical a càrrec de membres de Boogie Dreams
I tot el dia, d'11 a 20 h. estaran obertes les instal·lacions.
MBICI fa una crida a les persones que tenen bicicletes als trasters que no fan servir mai perquè les portin al local i les canviïn per samarretes MBICI (dissenyades per Pep Pérez). Les bicicletes velles es repararan en els cursos de mecànica.