Els 21 alumnes que formen part del programa UniversiMÉS han rebut avui les beques BBVA CX per a l'inici del curs. L'acte de lliurament s'ha fet a la Sala d'Actes de l'edifici FUB2 de la Fundació Universitària del Bages. A més dels 21 alumnes protagonistes del programa, acompanyats dels seus familiars, a l'acte també hi han assistit els professors que impartiran els diferents mòduls formatius, així com representants de les institucions impulsores del programa, encapçalades pel president d'Ampans, Sebastià Catllà, el director territorial de BBVA Catalunya, Xavier Llinares, i el director general de la Fundació Universitària del Bages, Valentí Martínez.
Tots els ingredients per a l'èxit
Un programa tremendament motivador, que anima a superar impediments, a aprofitar oportunitats i que té tots els ingredients per a l'èxit, la continuïtat i "perquè ens copiïn". Així ha definit UniversiMÉS el director territorial de BBVA Catalunya, Xavier Llinares, durant l'acte de lliurament de beques. Per al president d'Ampans, Sebastià Catllà, és un programa "que enriqueix a tothom: participants, professors, organitzadors i la universitat". Per això, ha dit, "a Ampans estem contents, satisfets i orgullosos de participar-hi". De la seva banda, Valentí Martínez, director general de la Fundació Universitària del Bages, ha donat la benvinguda als nous universitaris i ha dit que UniversiMÉS és un programa que "respon a la manera de fer, de ser i d'entendre la universitat de la institució i que combina responsabilitat, rigor, respecte per tot el que es fa, convicció i il·lusió". La universitat, ha dit, no ha de ser endogàmica i tancada i ha d'estar oberta a persones "amb ganes d'aprendre, de superar-se, de gaudir amb l'art o la cultura, que volen entendre com funciona l'economia i que volen comprendre millor el món en el qual vivim".
Jordi Preñanosa ha intervingut també en l'acte en representació dels 21 alumnes del programa. Ha explicat que tots ells estan "contents i emocionats, perquè mai s'havien pogut imaginar entrar a l'edifici de la universitat com a estudiants". Per això, en nom de tots ells ha fet un agraïment a Ampans, BBVA Catalunya i la Fundació Universitària del Bages per fer-ho possible.
"Ser docent d'UniversiMÉS és un gran repte personal i professional, i també una gran oportunitat de demostrar que la universitat pot ser i ha de ser accessible a tothom", ha dit una de les professores, Marta Tiñena. Segons Tiñena, la formació que rebran els alumnes tindrà el nivell i el rigor acadèmic que requereix una institució universitària.
Un músic, un economista i una sociòloga, de professors
Aquest ha estat el segon contacte entre els 21 alumnes seleccionats per participar en la primera edició d'UniversiMÉS,previ al seu inici, el proper 6 d'octubre. El mes de juliol van assistir a una primera sessió durant la qual se'ls va explicar el funcionament del programa i que va servir per afavorir que es coneguessin entre ells. La trobada es va aprofitar per presentar el professorat dels tres mòduls formatius.
El cantant del grup Gossos, Natxo Tarrés, serà l'encarregat d'impartir el bloc dedicat a l'art i l'expressió artística; Jordi Conca, director dels estudis d'ADE de la Facultat de Ciències Socials del Campus Manresa de la UVic-UCC, els formarà sobre economia i vida quotidiana; i Marta Tiñena, sociòloga especialitzada en màrqueting estratègic i comunicació, assumirà la formació del bloc Entendre el món d'avui, que tractarà de globalització, relacions humanes i l'aprenentatge continu al llarg de tota la vida. Serà Tiñena la que iniciarà el programa el proper dia 6 d'octubre. Tot el professorat compta amb el suport i l'assessorament de professionals d'AMPANS per adaptar la metodologia a les característiques de l'alumnat.
Enriquir la universitat amb la diversitat d'alumnes
UniversiMÉS té com a objectius fer accessible la universitat a les persones amb discapacitat intel·lectual, de manera que puguin participar de la vida universitària en un pas més cap a la normalització i la plena inclusió als entorns comunitaris. Els alumnes, que podran fer ús de l'espai universitari, dels seus serveis i de les instal·lacions, com a nous membres de la comunitat universitària, contribuiran a enriquir-ne la diversitat.
UniversiMÉS és el primer programa de tot l'Estat espanyol que pretén proporcionar a les persones amb discapacitat intel·lectual un espai universitari d'ampliació de coneixements i interessos socials i culturals. El programa planteja una oferta formativa pensada per a l'enriquiment i el desenvolupament personal dels participants, sense posar la discapacitat en el focus d'atenció, sinó com un element que requereix una adaptació de les metodologies i continguts.
Un blog elaborat pels mateixos alumnes
El programa tindrà 50 hores de durada que s'impartiran al llarg de tot el curs acadèmic. Les classes es faran els dijous, cada quinze dies, a les instal·lacions de la Fundació Universitària del Bages. A més de les classes, els 21 alumnes participaran en sortides i tallers relacionats amb les matèries formatives. Totes les experiències seran compartides i explicades pels mateixos alumnes a través del blog d'UniversiMÉS.
Els alumnes d'UniversiMÉS reben les beques BBVA CX
Com a participants en el primer programa universitari per a persones amb discapacitat intel·lectual
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de setembre de 2016 a les 20:49
Actualitzat el 29 de setembre de 2016 a les 20:56
Et pot interessar
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Joan Fuster, a la cantonada amb la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Restriccions de trànsit als barris de Sagrada Família i Valldaura durant les seves festes
-
Societat Aquest divendres comencen unes obres d'Aigües de Manresa al camí dels Corrons