Els Amics de la Unesco de Manresa organitzen aquest proper dijous, 14 de febrer, a les 8 del vespre a la sala d'actes del Casino de Manresa, la segona xerrada de l'any del Curs de l'Estat del Món, dedicat a l'Àfrica Negra. Amb el títol "De la descolonització a l'actualitat" la xerrada pretén, per una banda, oferir una visió general dels processos que van portar a la independència dels països africans ara fa uns 50 anys, i, per altra banda, explicar les causes polítiques, socials i econòmiques en què es van assentar els nous estats independents –des dels primers anys d'emancipació, passant per la Guerra Freda, fins l'actualitat -.
La xerrada anirà a càrrec d'Eduard Gargallo, Doctor en Història Contemporània, investigador al Centro de Estudios Africanos – ISCTE- Instituto Universitario de Lisboa; membre de la Junta del CEA de Barcelona. Ha publicat articles sobre l'Àfrica en diverses revistes acadèmiques i ha coeditat el volum "Àfrica en l'imaginari occidental. Els mites europeus sobre l'Àfrica (PPUV,2005)".
Els Amics de la Unesco fan dijous la 2a xerrada sobre l'Àfrica Negra
Societat
Eduard Gargalla pronunciarà "De la descolonització a l'actualitat"
ARA A PORTADA
-
Política El govern de Manresa defensa el nou protocol d'emergència habitacional: «Ordena la intervenció» Pere Fontanals
-
Política L'equip de carrer de Manresa detecta 36 persones sense llar durant el 2026, més que en tot el 2025 Pere Fontanals
-
Successos El funeral pel treballador mort a la mina de Súria serà aquest divendres a Sant Martí de Torroella Pere Fontanals
-
Successos Què sabem i què no de l'accident a les mines de Súria on ha mort un treballador de 26 anys Pere Fontanals
Publicat el
12 de febrer de 2013 a
les 17:10
Et pot interessar
-
Societat
Les obres al carrer Barreres obligaran a modificar els accessos al Centre Històric
-
Societat
L'Estiu Jove de Manresa tanca l'edició amb 1.600 participants i una alta valoració
-
Societat
Cardona constata que tres de cada quatre llars reciclen prou per reduir la nova taxa de residus
-
Societat
Santa Maria de Comabella renova una llar compartida de Manresa per impulsar l'autonomia dels residents
-
Societat
L'entorn del carrer Guimerà estrenarà dilluns nous sentits de circulació en sis carrers
-
Societat
L'hospital Sant Joan de Déu estrena un nou accés a Radiologia per agilitzar l'arribada dels pacients
