Els equipaments de Manresa se sumen a partir d'aquesta setmana a la recollida de residus porta a porta, que els comerços de la ciutat ja van iniciar el passat desembre. En total, entraran dins el nou model cent divuit equipaments, que inclouen centres, sanitaris, culturals, esportius, educatius (llars d'infants, escoles, instituts i altres centres d'ensenyament), residències de gent gran, centres cívics, edificis municipals i altres organismes oficials.
La implantació als equipaments es farà de manera progressiva al llarg de les properes setmanes. Es recolliran sis fraccions diferenciades: envasos, orgànica, paper i cartró, vidre, fracció resta i tèxtil sanitari, que per primera vegada es recollirà de manera separada i amb una freqüència alta en aquells centres que ho requereixin.
Abans de l'arrencada del nou model a cada equipament, l'Ajuntament de Manresa està realitzant visites a tots els centres per tal d'explicar el nou sistema i resoldre dubtes, així com per entregar el material necessari. En total, es repartiran més de 500 cubells de diferents capacitats, segons les necessitats (40, 90, 120, 240 i 1.100 litres).
El funcionament per als equipaments serà el mateix que per als comerços: cada equipament tindrà els seus cubells identificats, que haurà de deixar a la façana de l'edifici per tal que el camió de recollida el pugui buidar. Un cop fet, caldrà entrar-lo de nou dins el recinte.
L'Ajuntament de Manresa recorda que des del passat desembre s'ha posat en marxa l'Oficina Municipal de Residus i Neteja per tal de resoldre qualsevol dubte o incidència. Està ubicada de manera provisional al carrer Puigterrà de Dalt número 30 i l'horari d'atenció al públic és de 8 a 20 h de dilluns a divendres i de 9 a 14 h els dissabtes. També es pot contactar amb l'oficina a través del telèfon i WhatsApp 613 248 447 o del mail residus@ajmanresa.cat.
[superfillagrantema]1722[/superfillagrantema]
[naciomanresa]
Els equipaments de Manresa se sumen a la recollida de residus porta a porta
Societat
Es recolliran sis fraccions diferenciades: envasos, orgànica, paper i cartró, vidre, fracció resta i tèxtil sanitari, que per primera vegada es recollirà de manera separada
ARA A PORTADA
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
-
Successos Tallen el carrer Vilanova de Manresa mentre es valora el risc d'esfondrament d'un edifici Pere Fontanals
-
-
Política Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa Pere Fontanals
-
Política Els alcaldes de Sant Fruitós i Sant Vicenç alliçonen Manresa sobre seguretat Pere Fontanals
Publicat el
14 de febrer de 2024 a
les 16:25
Actualitzat el
14 de febrer de 2024 a les
16:34
Et pot interessar
-
Societat
Els casals infantils del CAE i La Xarranca tanquen l'estiu amb 562 participacions al Bages
-
Societat
L'AFABBS programa diversos actes al Bages amb motiu del Dia Mundial de l'Alzheimer
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa inicia l'arranjament d'una quinzena de camins rurals
-
Societat
Obres de fibra òptica a la Muralla del Carme i l'entorn de l'Uniplant Garden a partir de dilluns
-
Societat
Sant Fruitós impulsa una nova oferta de formació per a adults
-
Societat
La Fira d'Artistes i Artesans provocarà afectacions de trànsit aquest dissabte al Passeig
