Mémora i Àltima, les funeràries operen amb règim de pràcticament oligopoli a Catalunya, no celebraran vetlles ni funerals de persones que hagin mort per covid-19 -ja en són tres en territori català- fins que acabi el període d'aïllament dels familiars i entorn proper, establert en 14 dies. La mesura no afecta l'enterrament o la incineració, que sí que es farà. Per tant, quan se celebri la cerimònia, dues setmanes després del recés, es farà ja amb les cendres o el cadàver enterrat.
És una situació inèdita, tot i que el 2014, amb l'alerta d'Ebola, també es van definir uns protocols especials d'actuació. Ara bé, no seria la primera vegada, en cap cas, que se celebren vetlles i funerals sense cadàver, una pràctica que té lloc amb algunes morts, per exemple, per accident de trànsit o quan el difunt ha traspassat en un altre país i s'allarga el procés de repatriació del cos.
La mesura és per "protegir directament els familiars i professionals que participen en els serveis així com la resta de persones que assisteixin a les instal·lacions", apunten Mémora en un comunicat.
Aquestes companyies de serveis funeraris informaran les famílies sobre els protocols necessaris a seguir i se'ls oferirà la possibilitat de realitzar els funerals una vegada acabades les quarantenes. Passat aquest període, la família podrà decidir la data de celebració del funeral.
No hi ha cap evidència de risc d'infecció de coronavirus a partir de persones contagiades després que hagin mort. El problema podria ser el contagi entre familiars que havien estat en contacte amb el difunt.
Possibilitat de streaming per reduir l'assistència massiva als funerals
Els tanatoris dotats amb equips audiovisuals oferiran a la resta de famílies el servei de gravar i emetre per streaming els funerals per "col·laborar en la prevenció de potencials contagis en reduir l'assistència massiva es les cerimònies", assenyalen fonts de Mémora. Aquest és un servei que s'ofereix des de fa anys i que el grup considera que en aquest escenari és "una bona alternativa preventiva".
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197963[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197894[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197962[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197949[/noticiadiari]
Els funerals dels morts catalans per coronavirus s'ajornaran o es faran per «streaming»
Societat
Mémora i Àltima no celebraran vetlles fins que acabi el període d'aïllament dels familiars i l'entorn proper
- El cementiri de Rubí. -
- Ajuntament de Rubí.
ARA A PORTADA
-
Societat Cent cinquanta activistes defensaran el Bloc10 de la PAHC durant la nit amb una acampada Pere Fontanals
-
Societat Tot el que cal saber sobre la vaga de l'11-N: qui pot participar i com afecta el sou Neus Climent
-
-
Societat Santpedor adjudica per 1,35 milions les obres de la coberta de la Sala Cal Llovet Pere Fontanals
Publicat el
10 de març de 2020 a
les 21:12
Et pot interessar
-
Societat
La PAHC Bages ocupa un bloc de la SAREB a Manresa abandonat des de fa més de deu anys
-
Societat
Creu Roja al Bages estrena la nova seu del carrer de Saclosa de Manresa
-
Societat
Manresa tancarà el Camí dels Corrals durant sis dies per estabilitzar el talús
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa tractarà un centenar de xiprers del cementiri i l'ermita del Guix
-
Societat
Pineda de Bages renova l'enllumenat públic amb una inversió de 232.798 euros
-
Societat
Sant Joan de Vilatorrada escull quatre projectes veïnals dels pressupostos participatius
