El projecte d'hort social Activa't a l'hort de Càritas obrirà les seves portes en la visita que la Comunalitat Urbana de Manresa ha organitzat per al proper divendres 28 d'octubre a 2/4 de 6 de la tarda.
Activa't a l'hort és un projecte que treballa des de l'agricultura social amb les persones més vulnerables per tal de facilitar la inclusió, la comunitat, la inserció laboral i l'economia solidària a través de diferents tallers, formacions i espais. 
El projecte organitza tallers prelaborals d'aprenentatge en el cultiu d'hortalisses per a l'autoconsum, l'objectiu dels quals és la creació d'espais comunitaris que ajudin a enfortir la pròpia autoestima, la xarxa social dels participants, l'aprenentatge de l'hort ecològic d'autoconsum, l'adquisició de competències bàsiques (principalment l'idioma) i hàbits personals, i l'auto-abastiment de productes hortícoles de primera qualitat. 
També es duen a terme formacions tècniques de caràcter agrari, principalment en Auxiliar de producció i comercialització de productes hortícoles, i Polivalència en el peonatge agrari, on es treballa el maneig de petita maquinària agrícola i forestal, la reconstrucció de marges de pedra seca i la poda de fruiters. 
Des del projecte es contribueix a la generació d'una altra economia on la persona estigui col·locada al centre, i es promociona l'intercanvi com a recurs econòmic de subsistència per a persones en situació de vulnerabilitat. Això es fa a través de potenciar la participació dels participants en les xarxes locals d'intercanvi, sigui amb els productes hortícoles dels pretallers, o amb habilitats o productes propis de les persones. 
Tanmateix, de forma transitòria i puntual, es generen propostes i projectes d'inserció que, en col·laboració amb empreses del sector agrari i paisatgístic, faciliten la inserció laboral de participants aportant valor social i econòmic a organitzacions, projectes i persones. 
Bona part dels tallers i formacions es generen des de l'espai agrari de la Casa Costafreda, cedit per l'Ajuntament de Manresa, on es treballa una hectàrea de terreny al regadiu de Manresa, en plena Anella Verda de la ciutat, amb una petita masia a l'entrada amb magatzems, espais de treball, canviadors i oficina. 
Aquesta segona proposta del cicle Descobrint horts! s'emmarca en la iniciativa Comunalitat Urbana de Manresa, impulsada per L'Arada i amb la participació d'altres entitats com l'associació L'Era, Senders Vius i les cooperatives Sudergintza i La Clara Comunicació. L'objectiu de la Comunalitat és generar o acompanyar projectes d'ajuda mútua i d'intercooperació, que reforcin les economies comunitàries i els béns comuns urbans. 
							
																					
														
								Els horts de Càritas Manresa obren les portes a la ciutadania
La Comunalitat Urbana de Manresa organitza una visita per conèixer la gestió i la tasca d'aquests horts socials
ARA A PORTADA
Publicat el 26 d’octubre de 2022 a les 17:44
										Actualitzat el 26 d’octubre de 2022 a les 17:48
									
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												Uns 800 alumnes cursen estudis al Centre de Formació d'Adults Carme Karr a la presó de Lledoners Societat
												Uns 800 alumnes cursen estudis al Centre de Formació d'Adults Carme Karr a la presó de Lledoners
- 
												 Societat
												L'Energètica visita la instal·lació de plaques solars de l'Institut d'Auro de Santpedor Societat
												L'Energètica visita la instal·lació de plaques solars de l'Institut d'Auro de Santpedor
- 
												 Societat
												Una norantena de professionals participen a la primera jornada d'actualització en Otorrinolaringologia d'Althaia Societat
												Una norantena de professionals participen a la primera jornada d'actualització en Otorrinolaringologia d'Althaia
- 
												 Societat
												El Consell d'Infants de Sant Fruitós inicia un nou curs treballant sobre l'educació per la pau Societat
												El Consell d'Infants de Sant Fruitós inicia un nou curs treballant sobre l'educació per la pau
- 
												 Societat
												Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Societat
												Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès
- 
												 Societat
												Manresa acull una jornada de referència sobre demències i innovació en l'atenció cognitiva Societat
												Manresa acull una jornada de referència sobre demències i innovació en l'atenció cognitiva

 
															 
															 
															 
															 
															