L'Àrea d'Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona ofereix als municipis el taller demostratiu Cuina sense pares, de dues hores de durada, adreçat a joves a partir de 14 anys. Amb aquest taller es pretén promoure una alimentació saludable entre els adolescents i facilitar-los una sèrie de recursos per animar-los a posar-se el davantal.
El proper d'aquests tallers s'organitza dimarts, 8 de novembre, de 18:30 a 20:30 hores, al CEIP Pompeu Fabra (Carrer Jesús, 95) del Pont de Vilomara i Rocafort.
A través d'aquest recurs es donarà a conèixer també el web específic, www.cuinasensepares.cat, que conté els vídeos i el receptari realitzats per un cuiner i joves durant les proves pilot que es van celebrar la passada tardor a la comarca d'Osona. Els municipis de Centelles, Les Masies de Voltregà, Torelló, Manlleu, Prats de Lluçanès i Vic van acollir la iniciativa perquè, segons els seus responsables, "tots ells la van valorar com una activitat molt adient per a apropar als joves a una alimentació el màxim de saludable possible". I la passada primavera i a l'estiu la iniciativa ja ha recorregut moltes altres comarques i municipis de la província.
"L'objectiu del projecte", afegeixen, "és donar a conèixer d'una manera molt senzilla com posar en pràctica una alimentació saludable en aquest col·lectiu. I s'ha pensat en aquesta franja d'edat perquè dades recents senyalen un 'augment de sobrepès i obesitat en la població jove, al voltant d'un 29% dels joves, nois i noies d'entre 14 i 17 anys, presenten excés de pes derivat de la mala alimentació i de la manca d'activitat física. En aquest mateix grup d'edat, trobem que més d'un 30% de noies declara haver fet dieta amb l'objectiu d'aprimar-se".
"A la pàgina web", expliquen, "els joves podran trobar un seguit de consells sobre diferents aspectes bàsics de l'alimentació, així com també una proposta de menú setmanal amb les seves receptes de dinars i sopars fàcils, ràpids i econòmics, que motivin als joves l'entrada en el món culinari. Així doncs, són receptes de plats saludables pensades per als joves que ja viuen sols, per als que tenen l'opció de preparar-se el menjar ells mateixos, o fins i tot, per a aquells que s'atreveixin a fer el sopar a la seva colla d'amics i amigues. Tenim preparat un DVD per distribuir entre els joves que no disposin a casa de connexió a internet".
Els joves del Pont de Vilomara i Rocafort cuinaran sense pares
Societat
El taller tindrà lloc aquest dimarts a partir de les 18.30
ARA A PORTADA
-
Societat Ampans inaugura a Manresa una residència pionera per a 60 persones amb discapacitat intel·lectual Redacció
-
Política El Consell Comarcal del Bages reclama trens semidirectes i presentarà al·legacions al Plater Redacció
-
Cultura i Mitjans La Diputació destina 1,6 milions a millorar 46 equipaments culturals del Bages Redacció
-
Societat Castellbell i el Vilar cedeix els terrenys perquè la Generalitat impulsi l'ampliació del CAP Redacció
Publicat el
07 de novembre de 2011 a
les 18:21
Et pot interessar
-
Societat
FGC interromprà durant una setmana el servei de la R5 entre Sant Vicenç i Manresa
-
Societat
La Tomacada de Sant Fruitós premia un tomàquet de més d'un quilo en la seva 13a edició
-
Societat
La Festa del Tomàquet del Bages tanca una desena edició de rècord
-
Societat
La Càtedra de Simulació i Seguretat del Pacient d'UManresa estrena codirecció
-
Societat
Aigües de Manresa renovarà la xarxa d'aigua al carrer Sant Maurici a partir de dilluns
-
Societat
Canalitzacions elèctriques a l'avinguda Pirelli provocaran afectacions al trànsit durant un mes
