Memoria.cat, el portal de webs de l'Associació Memòria i Història de Manresa, actualment ja acull més de 60 webs, amb milers de documents i fotografies i centenars de vídeos de testimonis orals sobre la República, la Guerra Civil, el franquisme i la transició a Manresa. També conté alguns documents significatius de la història de Catalunya.
En aquesta ocasió proposem la consulta del web que ofereix un llistat dels 1.012 treballadors i treballadores que hi va haver a l'Ajuntament de Manresa durant tot el període de la República (1931-1939).
L'ofereix amb els noms ordenats alfabèticament i ordenats per departament o servei. També es poden consultar els noms dels treballadors més coneguts; els que van morir com a conseqüència de la guerra civil; els que es van jubilar aquells anys, els que van morir de mort natural, etc.
Entre els noms coneguts, els de Joaquim Amat-Piniella, Pere Armengou Torra, Josep Arola Sala, Evarist Basiana, Ramona Berni Toldrà, Miquel Blanch Roig, Joan Baptista Claret, Anselm Corrons, Balbina González Martín, Ramon Llatjós Planas, Antoni Martí Farreras, Lluís Mas Pons, Tomàs Mercadal Fortuny, Tomàs Ramon Amat, Damià Rius Vilella, Valentí Santamaria Clapers, Joaquim Sarret Arbós, Simeó Selga Ubach, Josep Torra Pujol i Josep Tuneu Gassó.
[despiece]Fitxa:
- Web: www.memoria.cat/empleatsajuntament-1931-39
- Autora: Carme Botifoll Benasat
- Publicació: juliol del 2018
[/despiece]
[noticiadiari]9/90794[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90821[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90840[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90854[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90871[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90889[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90916[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90948[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90977[/noticiadiari]
Els més de 1.000 empleats de la plantilla municipal de Manresa durant la República i la Guerra Civil (1931-39)
Societat
Memoria.cat, el portal de webs de l'Associació Memòria i Història de Manresa, actualment ja acull més de 60 webs, que anem recordant dia a dia en la tasca de recuperació de la memòria històrica
- Inauguració del nou parc de bombers, a la plaça dels Infants (10/7/1932) -
- ACB
ARA A PORTADA
-
-
Successos Els Mossos investiguen un possible homicidi al carrer Sant Jaume de Manresa Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Cardona reivindica els seus orígens en una Festa Major amb més de quaranta actes Pere Fontanals
-
Política Denuncien davant la Guàrdia Urbana de Manresa un mural de la Festa Major Alternativa Pere Fontanals
-
Política Lakshmi Roset atribueix a l'extrema dreta els comentaris masclistes per «dissuadir» les dones Pere Fontanals
Publicat el
16 de maig de 2020 a
les 12:06
Actualitzat el
16 de maig de 2020 a les
12:12
Et pot interessar
-
Societat
Rècord de participació al Concurs de Paelles de la Festa Major Alternativa amb 55 equips
-
Societat
La campanya de donació de sang de Festa Major a Manresa tanca amb 74 donacions
-
Societat
Treballs de pintura provocaran afectacions nocturnes en quatre carrers de Manresa
-
Societat
Obres de telecomunicacions alteraran l'estacionament als carrers Sant Rafael i Maria Aurèlia Capmany
-
Societat
El carrer Barcelona de Manresa tindrà pas alternatiu per obres dilluns
-
Societat
Avinyó inicia actuacions d'urgència a Cal Verdaguer per garantir la seguretat i preservar el patrimoni
