Els Mossos d'Esquadra acusen el jove de 20 anys que van detenir dimecres al vespre quan tornava a casa després de la manifestació en suport a Pablo Hasél de ser el responsable de l'intent de crema d'un contenidor a la carretera de Cardona poc després que es donés per desconvocada.
A més, el jove també està acusat d'atemptat de l'autoritat per respondre "amb cops de peu" a la seva identificació a la plaça Lladó. Aquesta mateixa acusació pesa sobre la noia de 18 anys que, segons la versió policial, va respondre als agents a cops de puny quan va veure que detenien el noi. Davant l'agressivitat dels dos joves, els agents van actuar amb contundència immobilitzant-los i emmanillant-los. Una tercera persona, una noia, va ser identificada, però no detinguda per estar implicada, presumptament, amb la crema del contenidor.
Després que la manifestació per la llibertat de Pablo Hasél i contra la repressió policial va ser desconvocada a tocar de la comandància de la Guàrdia Civil, i ja de tornada per la carretera de Cardona, alguns individus van cremar algunes caixes intentant prendre foc a un contenidor que havien creuat al mig del carrer.
Tot i que les flames van acabar apagant-se al cap d'uns minuts, en part perquè altres persones el van apagar, agents de paisà dels Mossos d'Esquadra van seguir els joves fins que van considerar que era "segur" fer-ne la identificació, ja lluny de la convocatòria.
Segons la policia, van procedir a la identificació d'un grup de quatre joves, però quan van arribar al presumpte autor del foc, va respondre amb agressivitat llançant cops de peu als agents, i la jove va respondre de la mateixa manera en veure que detenien al noi. Altres agents uniformats i els ARRO, que es trobaven a prop de la plaça Lladó, van fer el desplegament per aïllar la zona.
Com a resultat de l'actuació, dos agents van resultar ferits lleus, un al nas i un altre a la cama.
El Jutjat d'Instrucció número 4 de Manresa ha ordenat aquest divendres al migdia llibertat provisional per als dos detinguts amb l'obligació de comparèixer davant la justícia quan se'ls requereixi.
[noticia]95929[/noticia]
[noticia]95928[/noticia]
Els Mossos acusen el noi detingut després de la manifestació de l'intent de crema d'un contenidor
La policia argumenta que els dos joves van ser arrestats després que responguessin agressivament a la identificació i ferissin dos agents
ARA A PORTADA

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 25 de febrer de 2021 a les 09:19
Actualitzat el 25 de febrer de 2021 a les 16:10
Et pot interessar
-
Societat Un barceloní que es va mudar a Castellbell i el Vilar crea una escola de repoblament rural
-
Societat Treballs de renovació de la xarxa de clavegueram al passeig de Pere III, 60-62
-
Societat Castellbell i el Vilar renova la tanca de l'escola Jaume Balmes
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa a la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Rècord de participació a l'Estiu Jove de Manresa amb més de 2.000 joves
-
Societat Sant Vicenç de Castellet impulsa una campanya per posar al dia la titularitat dels drets funeraris