Dotze menors del centre de protecció de menors Estrep, de Sant Salvador de Guardiola, van ser detinguts pels Mossos d'Esquadra acusats de dues lesions lleus i un delicte greu de lesions després de protagonitzar el 25 de juny passat a l'interior del pati del Kursaal una agressió tumultuària contra tres joves d'entre 27 i 29 anys. Com a resultat de l'agressió, un dels joves va quedar inconscient i va haver de ser ingressat en una UCI hospitalària per traumatismes cranioencefàl·lics i nombroses contusions.
Segons fonts policials, el diumenge 25 de juny sobre les 8 del vespre, els tres joves van ser increpats per un grup de cinc menors davant de l'edifici del Casino del Passeig Pere III. En veure que aquests cinc nois i altres que s'hi incorporaven els seguien, van accelerar el pas i van entrar al pati del Kursaal creient que la important presència de persones que a aquella hora hi ha en la terrassa d'estiu de l'establiment de restauració deposaria la seva actitud.
Però no va ser així, i a la rampa que porta al primer pis del restaurant, els agressors van començar a colpejar els joves, a cops de puny i de peu, fins al punt que un dels agredits va caure a terra i va continuar rebent les agressions fins quedar inconscient. Aquest jove va haver de ser ingressat a la UCI amb traumatismes crànioencefàl·lics. Els altres dos agredits també van ser traslladats a l'hospital amb lesions lleus.
Poc després arribaven els Mossos d'Esquadra que van practicar les dotze detencions i va posar els joves a disposició del fiscal de menors que va decretar l'ingrés en un centre de reforma per a dos d'ells i de llibertat amb càrrecs per als altres deu.
La notícia no s'ha fet pública fins aquest dilluns perquè en casos on hi estan implicats menors, els Mossos d'Esquadra no informen d'ofici sobre fets delictius.
Altres antecedents
Aquesta no és la primera vegada que els menors del centre de protecció Estrep protagonitzen una agressió conjunta al Passeig de Manresa. El gener de 2016, menors d'aquest centre van malferir un home a la zona de Crist Rei que posteriorment va empentar un ancià provocant-li un traumatisme cranioencefàl·lic.
Els Mossos detenen dotze menors per una agressió tumultuària a tres joves al pati del Kursaal
Societat
Dos dels agressors, tots ells del centre de protecció de menors Estrep, van ingressar en un centre de reforma per ordre del fiscal de menors |Un dels nois agredits va patir traumatismes cranioencefàl·lics i es manté a la UCI
ARA A PORTADA
-
Societat Refugiada després de patir violència masclista a Rússia: «M'imagino el meu futur a Catalunya» ACN
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa Pere Fontanals
-
Política Junts reclama una auditoria externa i independent de la despesa social de Manresa Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
03 de juliol de 2017 a
les 11:38
Actualitzat el
04 de juliol de 2017 a les
10:10
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós reclama una solució al canvi de sentit de la carretera de Santpedor de Manresa
-
Societat
Treballs de pavimentació a la BP-4313 entre Balsareny i Súria de dimarts a dijous
-
Societat
Manresa tallarà el trànsit al carrer de Sant Fruitós aquest dilluns per obres a la xarxa elèctrica
-
Societat
Manresa debat com adaptar les ciutats a les pluges intenses en la Jornada Tècnica de l'Aigua
-
Societat
La 16a Jornada de Demències del Bages aplega vora 90 persones a l'Hospital Sant Andreu
-
Societat
Tres camins rurals costeruts de Manresa es pavimentaran amb formigó rentat a l'àcid
