Els passatgers de Rodalies canviaran de línia a Montcada fins al 3 de gener

Els canvis es deuen a les obres d'instal·lació de la nova catenària rígida al túnel de Sant Andreu Arenal - Torre del Baró

Publicat el 25 de desembre de 2009 a les 22:28

Estació de Montcada Bifurcació, afectada per les obres de substitució de la catenària. Abel Sierra

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) porta a terme les obres d'instal·lació de la nova catenària rígida al túnel de Sant Andreu Arenal - Torre del Baró des d'aquest divendres i fins al 3 de gener. Aquestes obres obliguen a modificar el servei de les línies 3, 4 i 7 de Rodalies, un canvi que afectarà 30.000 persones els dies feiners, i pràcticament la meitat els dies festius, segons càlculs de Renfe. Per dur a terme les connexions, s'habilitarà un servei d'autobusos i es contractaran 90 informadors, que aclariran els dubtes dels passatgers a l'hora de fer els transbordaments.

Mentre durin les obres, els trens de la línia 3 de Rodalies finalitzaran el recorregut a Montcada Bifurcació, on hi haurà una línia d'autobusos que enllaçarà fins a la línia 1 del metro a la parada de Fabra i Puig. També es posarà a disposició dels passatgers una línia d'autobusos entre Montcada Bifurcació i Torre Baró, que permetran enllaçar amb la línia 11 del metro o l'autobús número 62.

Les línies 4 i 7 de Rodalies finalitzaran el seu recorregut a Montcada i Reixac - Manresa, on hi haurà persones informant del trajecte a peu fins a l'estació de Montcada i Reixac, i on es podran agafar els trens de la línia 2 Nord de Rodalies, que penetra a Barcelona pel túnel de Passeig de Gràcia, que no està afectat per les obres a Sant Andreu Arenal. Les estacions de Torre Baró i Sant Andreu Arenal estaran tancades al servei ferroviari d'avui al 3 de gener, mentre durin les obres.

Cinc mesos d'obres a Sagrera-Meridiana
Aquestes obres formen part del procés d' instal·lació de la catenària rígida en els túnels urbans de Barcelona, que persegueix l'objectiu de "garantir la fiabilitat i seguretat" i minimitzar la gravetat de les avaries, segons ha explicat el delegat de Xarxa Convencional d'Adif a Catalunya, Carles Quingles. Les obres tenen un pressupost d'adjudicació de 11,7 milions d'euros.

Quingles ha explicat que la construcció de la futura estació de Sagrera-Meridiana obligarà a tancar entre abril i setembre les línies 3,4 i 7 entre Arc de Triomf i Sant Andreu Arenal. El delegat d'Adif ha dit que aquest és el tall més important que queda pendent, ja que a l'estació de Sants queden pendents de fer algunes modificacions a la catenària que previsiblement no tindran afectació al transit ferroviari.