La Plataforma en Defensa de les Pensions Públiques i els Drets de la Gent Gran veu una "clara relació" entre la posada en funcionament de la macroresidència privada de la Concòrdia de la multinacional Orpea i la "feblesa" de les polítiques públiques d'atenció a la gent gran en temes residencials, sobretot després de veure el posicionament dels tres partits del govern municipal, ERC, PSC i Impulsem, respecte de la residència del Xup.
Des de la Plataforma reflexionen que aquesta residència privada mai no s'hauria construït i mai no es posaria en marxa "si hagués existit una oferta suficient de places públiques a la ciutat". També consideren que la nova residència privada se situa "a les antípodes" del model d'equipament residencial que es necessita per atendre en condicions de qualitat a la gent gran, ja que, consideren, és un model dissenyat "per guanyar diners", però no per donar els serveis centrats en la persona.
La sostenibilitat econòmica de la macroresidència només serà possible sota la premissa que la Generalitat li assigni places concertades finançades amb diners públics, "cosa que entraria en clara contradicció amb el model residencial que volem per a Manresa i que estableix el Pla Estratègic d'Envelliment aprovat en el seu dia pel ple municipal". Per aquest motiu reclamem al govern municipal que "manifesti la seva oposició" a que la Generalitat atorgui places concertades a aquesta empresa.
A més, recorden que la multinacional francesa Orpea va ser noticia per l'escàndol del "maltractament a les persones grans vulnerables" en el seu negoci de les residències. El grup francès va perdre la meitat del seu valor a Borsa arran de la publicació d'un llibre que detallava com la companyia prioritzava els beneficis en perjudici de l'atenció als ancians. Després d'una investigació el Govern francès va decidir assumir el control de Orpea.
[naciomanresa]
Els pensionistes relacionen l'obertura de la residència de la Concòrdia amb la «feblesa» mostrada per la del Xup
Reclamen al govern municipal que "manifesti la seva oposició" a que la Generalitat atorgui places concertades a la multinacional Orpea
Ara a portada
-
-
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana Pere Fontanals
-
Societat «No és fàcil sortir de l'anonimat, però teníem clar que aquest llibre el fèiem en un sentit col·lectiu» Aina Font Torra
-
Economia L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes Redacció

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 23 de gener de 2024 a les 20:44
Actualitzat el 23 de gener de 2024 a les 20:59
Et pot interessar
-
Societat Tall de trànsit al carrer de la Dama de Manresa, dijous i divendres
-
Societat El pubillatge de Manresa organitza una nova Marató de Donants de Sang
-
Societat Manresa acull una nova edició de Conductàlia, el projecte educatiu de la Fundació Montepio
-
Societat Treballs d'arranjament del paviment a diversos punts del carrer Dos de Maig i del passeig Pere III