La Demarcació de la Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya obrirà aquesta setmana el termini d'inscripció dels cursos de formació que convoca per aquest any. Els cursos estan oberts a tots els professionals, siguin col·legiats o no, i se celebraran a la seu de la demarcació, a la Plana de l'Om, 6 1a planta.
L'oferta programada és la següent:
Divendres 3 d'octubre, de 16 a 21h
Comptabilitat i fiscalitat per a periodistes freelance, Antonio de Alba
Aquest curs es proposa donar coneixements elementals de comptabilitat i fiscalitat a professionals que es vulguin establir com a freelance en el camp del periodisme i la comunicació o que ja ho hagin fet i vulguin assumir plenament la gestió dels seus impostos i tràmits comptables.
Dissabte 4 d'octubre, de 9 a 15h
Com mesurar l'èxit a les xarxes socials: Social Media ROI, Pilar Yépez
Sovint la inversió que les organitzacions fan per posar en marxa la seva presència a les xarxes socials no es manté en el temps perquè no està controlada. Aquest curs explica com establir indicadors d'èxit per a la presència i les accions en xarxes socials i com monitoritzar els resultats de la forma més eficient possible.
Dimarts 28 d'octubre i 4 de novembre, de 17 a 20h
Economia essencial per a periodistes, Adrià Alsina
Aquest curs permetrà als periodistes de trencar alguns mites sobre el sistema econòmic i informar millor dels debats diaris sobre com s'està afrontant la crisi europea, espanyola i catalana.
Dimecres 19 i 26 de novembre, de 16 a 21h
Gabinets de comunicació 2.0: eines i gestió, Marta Rosés i Nereida Carrillo
El curs proporciona les eines i els coneixements bàsics per desenvolupar les tasques pròpies d'un gabinet de comunicació, tant en l'àmbit tradicional de relació amb els mitjans com a través de la comunicació 2.0, que permet entrar en relació directa amb tota mena de públics sense intermediaris.
Dimarts 2 i 9 de desembre, de 16 a 21h
Elaboració d'un Pla de Comunicació, Josep Maria Brugués
El curs té com objectiu que els participants sàpiguen com plantejar, desenvolupar i dur a terme un pla de comunicació estratègic en totes les seves fases (auditoria; missió i visió; estratègies; públics; accions; avaluació i control) en el marc de qualsevol tipus d'organització.
Les persones interessades poden fer la inscripció a través de la web www.periodistes.org (es pot accedir directament a l'apartat de formació en aquest link) en el moment que s'obri el termini que acostuma a ser, aproximadament, uns trenta dies abans de la data d'inici de cada curs.
A la web del col·legi també hi constarà els preus de cada curs que varia en funció de la situació laboral, edat i si s'és col·legiat o no. Aquesta formació és bonificable, és a dir, que els professionals en actiu que treballin per a una empresa poden recuperar-ne l'import.
Per poder fer cada curs cal una assistència mínima de 10 persones. Si hi ha una majoria d'inscrits d'una de les comarques de la Demaració s'estudiarà la possibilitat de traslladar-hi el curs.