La Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes ha lliurat aquest dijous els Premis Plata i Plàtan 2017. Els guardons s'han lliurat en el marc del cicle Pessics de Vida i amb el periodista Ricard Ustrell com a convidat.
En aquesta edició, els Mossos d'Esquadra han rebut el Premi Plata per la política comunicativa després dels atemptats de Barcelona de l'agost de 2017. El Patronat Municipal la Patum, per la seva banda, s'ha endut el Premi Plàtan per la seva falta de transparència informativa.
Els premis s'han lliurat en el marc del cicle Pessics de Vida, amb el periodista Ricard Ustrell com a convidat. L’acte ha tingut lloc a la sala d’actes del Centre Cultural el Casino de Manresa i s'ha iniciat amb una conversa entre la periodista de betevé Aurora Rodríguez i Ustrell. A continuació, s'han lliurat els premis que va recuperar l’any passat la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes.
El Premi Plàtan aquest any recau al Patronat de la Patum per evidenciar la poca transparència d’aquest òrgan, integrat per membres de l’Ajuntament de Berga, els responsables de les comparses i d’altres persones implicades a la festa, durant la crisi dels plens del 2017. Els periodistes dels mitjans de comunicació locals fa anys que mostren la seva perplexitat per no poder accedir a les reunions del patronat i per haver de cobrir les informacions amb notes de premsa i amb els off de record d’alguns dels seus integrants.
Per la seva banda, el Premi Plata és pel cos de Mossos d’Esquadra per la política de comunicació que van seguir després dels atemptats a Barcelona i a Cambrils de l’agost de 2017. Des del primer moment d'aquella tarda d'agost, per a la població va ser primordial estar informats i, a mida que passava la tarda, tant mitjans de comunicació com la ciutadania van adonar-se que la informació més important s'anava aportant des del compte de Twitter dels Mossos d'Esquadra, @mossos. A més, els mitjans de comunicació van poder assistir a diverses rodes de premsa que van donar resposta a tots els dubtes dels periodistes que allà s'hi van reunir, d'arreu del món, responent en català, en castellà i en anglès.
Els premiats van ser escollits per majoria absoluta i per votació directe pels periodistes assistents a la trobada celebrada a la seu de la Demarcació Catalunya Central el 30 de novembre de 2017. L’any passat, els Premis Plata i Plàtan foren, respectivament, per a l’ANC de Berga i la CUP Nacional.
Els periodistes reconeixen les facilitats informatives dels Mossos i castiguen la Patum
Societat
El Premi Plata destaca les tasques de comunicació de la policia després de l'atemptat del 17-A, mentre que el Plàtan ho fa per la seva poca transparència durant la crisi dels plens del 2017
ARA A PORTADA
-
Política Lakshmi Roset atribueix a l'extrema dreta els comentaris masclistes per «dissuadir» les dones Pere Fontanals
-
Política Centenars de comentaris sexualitzats sobre la regidora de la CUP de Moià després d'un vídeo polític a les xarxes Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Cardona reivindica els seus orígens en una Festa Major amb més de quaranta actes Pere Fontanals
-
Política Denuncien davant la Guàrdia Urbana de Manresa un mural de la Festa Major Alternativa Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Els 400 drons enamoren Manresa abans d'un multitudinari Castell de Focs a l'Agulla Pere Fontanals
Publicat el
05 d’abril de 2018 a
les 21:03
Et pot interessar
-
Societat
Rècord de participació al Concurs de Paelles de la Festa Major Alternativa amb 55 equips
-
Societat
La campanya de donació de sang de Festa Major a Manresa tanca amb 74 donacions
-
Societat
Treballs de pintura provocaran afectacions nocturnes en quatre carrers de Manresa
-
Societat
Obres de telecomunicacions alteraran l'estacionament als carrers Sant Rafael i Maria Aurèlia Capmany
-
Societat
El carrer Barcelona de Manresa tindrà pas alternatiu per obres dilluns
-
Societat
Avinyó inicia actuacions d'urgència a Cal Verdaguer per garantir la seguretat i preservar el patrimoni
