Després d'un 2021 sense celebrar-se, enguany la cavalcada de Reis de Manresa ha tornat a omplir de famílies els carrers de la ciutat per donar la benvinguda a Ses Majestats: Melcior, Gaspar i Baltasar. La rua, que va arrencar a les sis de la tarda, va seguir un recorregut diferent al que és habitual, prescindint dels carrers més estrets del Centre Històric i apostant per avingudes amples i espaioses. Tot plegat, per complir amb les mesures anti-Covid i evitar grans aglomeracions humanes.
Definitivament, el protocol seguit pels organitzadors de la cavalcada (l'Agrupació Cultural del Bages i l'Ajuntament de Manresa) va donar els seus fruits. I és que al llarg de tot el seguici reial gairebé no es van percebre acumulacions de masses. Potser el moment en què hi va haver més multitud aplegada va ser al final, a la plaça del Remei, punt en el qual els tres reis van baixar de les seves carrosses per adorar el Nen Jesús i recollir, de mans de l'alcalde Marc Aloy, les claus que obren totes les cases de la ciutat.
[slideflaix]1500[/slideflaix]
Allà, en un escenari situat davant de la Fàbrica Nova, Ses Majestats van ser rebudes amb crits de "Reis d'Orient" per part dels infants que els esperaven, il·lusionats, darrere d'una tanca metàl·lica que separava el públic de la comitiva reial. El Melcior (que recordava Joan Juberó, membre dels Jueus de l'Aixada), el Gaspar (amb una retirada a Josep Mollar, dels Armats) i Baltasar (molt semblant a Luis Alfredo Batica, del Grup Sardanista Dintre del Bosc) van dirigir-se breument a la ciutadania amb un missatge d'esperança, augurant un futur proper sense pandèmia.
[h4]Un recorregut fugaç[/h4]
La corrua reial va durar exactament el que estava previst: una hora i mitja. Va començar a les sis de la tarda des del carrer Rubió i Ors i va acomiadar-se a dos quarts de vuit del vespre amb un final de festa de focs artificials que va meravellar els nens i nenes presents.
Segurament aquesta voluntat de seguir al peu de la lletra l'horari anunciat va fer que les carrosses que van donar vida a la cavalcada fessin la passejada per la ciutat a una velocitat un pèl accelerada, donant una sensació de fugacitat que va deixar força canalla amb ganes de més: "ja està?", es va sentir sovint. I és que enguany s'ha reduit molt el nombre de participants, un fet que, sens dubte, ha tingut molt a veure amb la durada de l'espectacle. En total, la cavalcada 2022 va comptar amb la presència d'onze carrosses que incloïen la del príncep Assuan, les dels tres Reis, la de l'Àngel, la de la Carbonera, la del Pakman/parxís, la del Patinet, la del Vaixell, la dels Regals i la de l'Estel.
Els Reis passen fugaçment per Manresa en una cavalcada condicionada per les mesures anti-Covid
Societat
El final de festa es va celebrar just davant de la Fàbrica Nova, amb la il·lusió de centenars d'infants com a protagonista
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
-
Successos La desgràcia ja va colpejar Carles Vilajosana tres setmanes abans del seu homicidi Pere Fontanals
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
Publicat el
06 de gener de 2022 a
les 09:30
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa inicia l'ampliació de la xarxa d'aigua potable al carrer Numància
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet estrenarà dilluns el nou servei de bus urbà
-
Societat
Esport7 batejarà les 12 Hores de Jujitsu amb el nom de Carles Vilajosana
-
Societat
Manresa farà canvis de trànsit aquest divendres per la celebració de la Diada
-
Societat
Manresa culminarà el Pla de Millora de l'Espai Públic amb l'asfaltatge de Joan Fuster i Pau Casals
-
Societat
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
