Aquest cap de setmana s'ha celebrat a Castellnou el 50è aniversari de la presència de la societat Salesiana, que van trobar a la vila bagenca el lloc idoni per posar a la pràctica l'esperit del seu fundador, Sant Joan Bosco, d'educar els infants en el lleure.
Els actes es van iniciar divendres amb un concert de música de cambra del s. XVIII a càrrec del TrioSatz, que amb una interpretació historicista de mestres del classicisme (Stamitz, W.F. Bach i Haydn) van omplir de bellesa l'església de Sant Andreu. Dissabte els actes estaven centrats amb la missa concelebrada per Pere Oliva, prevere i vicari de Pastoral del Bisbat de Vic, membres de la societat Salesiana com Jordi Lleixà i Joan Codina, i el titular Mn. Jean Pierre Havugimana entre d'altres. En la celebració es beneí la imatge de la Verge de les Neus, donada al poble de Castellnou per l'artesà manresà Pere Roca Fius.
Els actes van continuar amb l'actuació del grup Picapoll de l'Esbart manresà, que interpretaren el Ball de Picapoll i el Ball de Gitanes, la inauguració del monument commemoratiu del 50è aniversari al renovat Hostal de Castellnou i del carrer Domingo Vilaseca Tuà. Amb portes obertes a les instal·lacions de lleure de Dom Bosco i un dinar, finalitzaren uns actes commemoratius dels cinquanta anys de relació fructífera entre el poble de Castellnou i la Societat Salesiana.
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de setembre de 2018 a les 21:19
Actualitzat el 30 de setembre de 2018 a les 21:26
Et pot interessar
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Joan Fuster, a la cantonada amb la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Restriccions de trànsit als barris de Sagrada Família i Valldaura durant les seves festes
-
Societat Aquest divendres comencen unes obres d'Aigües de Manresa al camí dels Corrons