El Consell Comarcal del Bages fa balanç dels tallers d'igualtat als centres educatius que ha impartit aquest curs 2020-2021. Malgrat les dificultats provocades per la situació de pandèmia, la proposta formativa de l'Àrea de Serveis Socials Bàsics, Dones i Polítiques d'Igualtat del Consell Comarcal del Bages ha pogut arribar a prop de 800 alumnes de 5 i 6è de Primària i de 2n i 4t d'ESO de la comarca amb unes sessions en què s'ha treballat la diversitat afectiva, sexual i de gènere.
[nointext]
Els tallers per als alumnes d'ESO Sobre gustos no hi ha res escrit es reflexiona inicialment sobre els estereotips de gènere, la diversitat d'identitats i les expressions de gènere i les orientacions sexuals. En el marc de la segona sessió es representen les situacions de discriminació i es busquen solucions a través de la posada en pràctica. També s'han programat les sessions Relacions sanes de parelles per fomentar la igualtat de gènere, la diversitat sexual i la identitat de gènere i fer visibles les violències masclistes per part dels adolescents per poder-les eliminar. Per la seva part, l'alumnat de 5è i 6è de Primària ha pogut treballar els estereotips de gènere a través de les dinàmiques del taller Qui soc jo?
[intext1]
La consellera de l'Àrea de Serveis Socials Bàsics, Dones i Polítiques d'Igualtat del Consell Comarcal del Bages, Àdria Mazcuñán Claret, destaca la importància de “mantenir una proposta formativa que ha tirat endavant tot i la pandèmia i és clau per a la sensibilització i prevenció de conductes entre les persones joves de la comarca”.
[intext2]
[h3]Valoració del professorat[/h3]
El professorat ha destacat la importància de parlar d'aquests temes, especialment en aquesta edat, i han valorat de manera positiva els tallers i la tasca de les persones formadores.
Els tallers d'igualtat del Consell Comarcal han treballat amb l'alumnat de Primària i d'ESO
Prop de 800 alumnes de 5 i 6è de Primària i de 2n i 4t d'ESO han reflexionat sobte la diversitat afectiva, sexual i de gènere
ARA A PORTADA
Publicat el
05 d’agost de 2021 a
les 11:29
Et pot interessar
-
Societat
Sant'Egidio proposa un Via Crucis al refugi antiaeri de la Renaixença
-
Societat
McDrama als Trullols: el sistema diu prou i desencadena la bogeria
-
Societat Castellbell i el Vilar informarà del nou sistema de residus amb xerrades a l'abril
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa homenatja Pilar Vidal Cònsul pel seu centenari
-
Societat
Desokupes d'un fons voltor per fer fora una dona i els seus tres fills d'un pis al Barri Antic
-
Societat
Tall de trànsit al carrer Campanes per treballs d'enllumenat aquest dilluns al matí
