Sor Amparo i Sor Anuncia s'eixugaven els ulls i repetien una i una altra vegada "no calia", "gràcies", "oooh!" mentre els diversos col·lectius que han treballat amb elles a Sant Andreu aquests darrers anys els portaven obsequis de comiat en una sala gòtica de l'hospital plena de gent que no volia perdre's el moment.
Abans, en el transcurs de l'ofici que s'ha celebrat a la capella, la germana Juana Belzunegui, visitadora provincial de la companyia de les Filles de la Caritat de Sant Vicenç de Paül, posava punt i final a 174 anys de presència de l'institut catòlic a l'hospital i residència manresà.
Les dues monges, que es traslladen dins la mateixa orde a València i a Barcelona, han encomanat als assistents la seva gratitut i també alguna que altra llàgrima que s'ha vessat des del públic.
"Falten vocacions i nosaltres ja som grans", explicava a NacióManresa la superiora de les Filles de la Caritat de Sant Vicenç de Paul, sor Amparo, el passat 2 d'octubre. "És una decisió que tenim presa des de fa gairebé un any", deia, "els últims mesos fem feines voluntàries a la residència, tot esperant que es faci efectiu el trasllat". El trasllat, ara sí, ja és imminent.
La Companyia de les Germanes de la Caritat és un institut catòric fundat el 1633 amb vots simples, una societat de vida apostòlica, dedicada a la caritat i l'assistència als necessitats. A Manresa va arribar el 1844 i es va dedicar a l'atenció dels malalts pobres. Durant aquests 174 anys s'han anat adaptant als canvis que ha viscut l'hospital de Sant Andreu, fins a dia d'avui, que amb només dues monges, han decidit donar per finalitzada la seva relació amb Manresa.
Emoció en el comiat de les últimes monges de l'hospital de Sant Andreu
Les dues úniques germanes de les Filles de la Caritat de Sant Vicenç de Paul que hi queden després de 174 anys seran traslladades a altres seus de l'institut catòlic
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament rebutja una moció sobre el Club Patí Manresa que el govern desvincula de l'entitat Pere Fontanals
-
-
-
El PSC trenca el «cordó sanitari» a Vox i encén el ple de Manresa en proposar reformar el ROM Pere Fontanals
-
El govern afirma que mai no va autoritzar la inscripció «Boicot ICL» del mural de Bonavista Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
16 d’octubre de 2018 a
les 23:39
Actualitzat el
16 d’octubre de 2018 a les
23:49
Et pot interessar
-
Societat
Les Jornades Althaia baten rècord de participació amb més de 600 professionals
-
Societat
L'ICS Catalunya Central incorpora 45 nous residents de Medicina i Infermeria
-
Societat
El rodatge de «Los niños del Brasil» provocarà talls al Centre Històric de Manresa
-
Societat
La Diada de Colles de l'Eix obligarà a tallar el trànsit a la plaça Major de Manresa
-
Societat
Manresa reforça la seva presència europea amb projectes d'habitatge, energia i comerç local
-
Societat
Sant Andreu Salut apropa als docents la realitat social i sanitària de Manresa
