El passat mes de gener, l'Ajuntament de Sallent i la cooperativa La Dinamo van fer una última crida per aconseguir persones interessades en el projecte de a l'edifici de Bisbe Valls, però fins al moment no s'han rebut més sol·licituds.
Aquest projecte va néixer amb la voluntat de contribuir a la lluita pel dret a l'habitatge i destinar un edifici, que és de propietat municipal, al model cooperatiu. La Dinamo, amb el suport de l'Ajuntament, va encapçalar aquest projecte amb el compromís de construir-hi 18 habitatges en cas de tenir les suficients persones interessades.
Això requeria que hi hagués un grup motriu que destinés una inversió inicial per tal de contribuir al finançament i impulsés el projecte, però fins al moment no ha estat així. És per això que la cooperativa i el consistori han decidit deixar en suspensió aquest projecte després que iniciessin la difusió a mitjans de 2020.
Consideren que el temps transcorregut per donar a conèixer la proposta i les accions realitzades han estat suficients. Al llarg d'aquest temps, s'han realitzat un total de sis sessions amb més de 40 participants, reunions amb diverses entitats del territori i un treball permanent i conjunt amb l'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central.
Alguns dels motius que apunten els impulsors són que el públic objectiu era reduït, és a dir, que les persones que tenien la capacitat adquisitiva per accedir-hi no van mostrar-s'hi interessades i que les que sí que ho van fer, no complien els requisits. A això s'hi suma el desconeixement del model, que en paraules del regidor Miquel Estruch "és un model al qual no estem acostumats, no el coneixem i tampoc tenim models a prop que ens serveixin de referència".
Amb tot, l'Ajuntament vol ara plantejar alternatives d'habitatge per poder donar ús a l'edifici, com pot ser el lloguer social o els pisos tutelats. Miquel Estruch remarca que "el destí és i continuarà sent residencial i de gestió pública", i La Dinamo assegura que "el projecte queda en latència a l'espera que pugui sortir un grup de persones interessades en un futur". És per això que ambdues parts deixen les portes obertes al projecte.
[noticia]101985[/noticia]
En perill la continuïtat del projecte d'habitatge cooperatiu de Sallent
L'Ajuntament i La Dinamo van fer una última crida per aconseguir persones interessades en el projecte, però fins al moment no s'han rebut més sol·licituds
ARA A PORTADA
-
Detinguts cinc homes d'entre 17 i 47 anys relacionats amb la mort violenta d'un home a Balsareny Redacció
-
La CUP acusa Junts de «victimisme» en el debat per l'atac del 8-M a la seva seu de Manresa Pere Fontanals
-
-
-
La CUP queda sola defensant estudiar municipalitzar serveis a mesura que vencin contractes Pere Fontanals
Publicat el
02 de març de 2022 a
les 16:51
Et pot interessar
-
Societat
«Posem el conflicte amb ICL sobre la taula perquè comencin a passar coses»
-
Societat
L'acampada contra ICL preveu una assistència històrica
-
Societat
Manresa presentarà el nou Pla de Barris a la ciutadania
-
Societat
Sallent: tres anys combatent la soledat a través de l'esport
-
Societat
Manresa inicia la segona fase per completar la via verda fins al Parc de l'Agulla
-
Societat
La segona concentració per l'agressió d'un menor a Sant Joan de Vilatorrada punxa
