Els 37 alumnes que aquest curs 2018-2019 participen en el programa UniversiMés han rebut aquest dimarts les beques que fan possible que la formació sigui gratuïta per a tots ells.
El lliurament de beques s'ha fet aquest dimarts en un acte a UManresa-FUB i que ha comptat amb la presència dels estudiants i les seves famílies, el membre del Patronat de la Fundació Antigues Caixes Catalanes, Joan Badia, el director general de la Fundació Universitària del Bages, Valentí Martínez, el director territorial de BBVA Catalunya, Xavier Llinares, i la vicepresidenta d'Ampans, Judit Bosch. Aquesta és la tercera edició d'un programa que fa accessible la universitat a persones amb discapacitat intel·lectual. Les classes d'aquest curs es van iniciar la setmana passada i hi participen 20 alumnes que s'hi incorporen per primera vegada i 17 més que continuen la formació iniciada el curs passat. El programa és resultat de la implicació d'Ampans, BBVA CX, Fundació Antigues Caixes Catalanes i UManresa-FUB.
En nom d'Ampans, Judit Bosch ha parlat del programa com una "oportunitat" per a professorat, la universitat i també per als alumnes. Bosch ha recomanat a tots els estudiants que siguin valents per afrontar aquest nou repte sense por al fracàs. De la seva banda, Joan Badia els ha instat a "aprofitar aquesta gran oportunitat" i a complementar-la amb altres activitats culturals perquè "la formació no és només el que aprenem a les aules". Linares ha reiterat el compromís de l'entitat bancària amb un programa que "enriqueix tota la comunitat universitària, que ajuda a obrir mentalitats i valorar la diferència". Finalment, Valentí Martínez els ha recordat que formar part de l'alumnat de la universitat requereix de "tenacitat, esforç i dedicació; voluntat de superació i una clara predisposició per aprendre, obrir el cap i la ment".
En l'acte també hi han intervingut la coordinadora del programa, Cristina Llohis, i un dels alumnes que l'any passat ja va participar-hi, Joan Lluís Reyes. Llohis ha destacat l'element comú de tots els participants d'UniversiMés: la valentia. Totes elles, ha dit, "són persones capaces de vèncer les adversitats, amb talents i capacitats únics i diferents" i per això no han de tenir por al fracàs i "aprofitar aquesta oportunitat única i innovadora" que se'ls ofereix. Reyes ha destacat el professorat, l'orgull que representa per familiars i amics veure el seu procés d'aprenentatge i ha acabat la seva intervenció citant Nelson Mandela i Salvador Allende.
UniversiMés és un programa pioner que es va posar en marxa l'any 2016 amb l'objectiu de contribuir a ampliar els coneixements culturals i socials d'aquestes persones. Durant la seva formació, a més de conèixer l'actualitat del món en general i de l'entorn en el qual viuen, els alumnes treballen continguts relacionats amb l'economia, la cultura i la creació artística, la salut i la psicologia. Els estudiants assisteixen a sessions formatives de tres hores de durada que es fan cada quinze dies a la universitat i que inclouen sortides per complementar els continguts que es treballen a l'aula. El professorat està vinculat a la institució universitària i compta amb el suport i assessorament de professionals que els ajuden a adaptar els continguts a les característiques del col·lectiu.
ARA A PORTADA
-
Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals
-
Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals
-
El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals
-
-
Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals
Publicat el 02 d’octubre de 2018 a les 20:44
Actualitzat el 02 d’octubre de 2018 a les 20:50
Et pot interessar
-
Societat
El Consell d'Infants de Sant Fruitós inicia un nou curs treballant sobre l'educació per la pau
-
Societat
Manresa acull una jornada de referència sobre demències i innovació en l'atenció cognitiva
-
Societat
L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència
-
Societat
Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau
-
Societat
Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària
-
Societat
Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas
