Memoria.cat, el portal de webs de l'Associació Memòria i Història de Manresa, actualment ja acull més de 60 webs, amb milers de documents i fotografies i centenars de vídeos de testimonis orals sobre la República, la Guerra Civil, el franquisme i la transició a Manresa. També conté alguns documents significatius de la història de Catalunya.
En aquesta ocasió proposem la consulta del web, en versió catalana i castellana, que narra "una història cruel, una història injusta, una història que calia explicar", una de les nombroses històries personals tràgiques que va comportar la Guerra Civil.
La història que s'hi explica és la dels darrers dies del manresà Enric Bosch Tomàs, que va morir quan només tenia 18 anys. El web intenta reconstruir aquest darrer tram del seu itinerari vital, tot i que adverteix que hi ha diverses incògnites obertes.
Se sap que va marxar de Manresa poc abans que els franquistes arribessin a la ciutat, el 24 de gener del 1939, que en la retirada va emmalaltir, va quedar ferit per un bombardeig, va ser fet presoner i va morir a l'hospital militar de Lleida el 14 de febrer del 1939.
Aquest cas presenta una situació inaudita. Enric Bosch consta oficialment que està enterrat al Valle de los Caídos, però no és així. Com demostra documentalment el web, està enterrat al cementiri de Manresa.
El web ofereix fotografies familiars d'Enric Bosch, alguns documents i uns fragments de les memòries de Miquel Serra Obradors, que va treballar amb ell a l'empresa Carrosseries Obradors.
[despiece]Fitxa:
- Web: www.memoria.cat/enric
- Autor del web: Joaquim Aloy
- Publicació: juliol del 2020
[/despiece]
[noticiadiari]9/90794[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90821[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90840[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90854[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90871[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90889[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90916[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90948[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90977[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90999[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91015[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91031[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91055[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91078[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91101[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91130[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91156[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91163[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91175[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91197[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91222[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91241[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91265[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91283[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91293[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91306[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91325[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91355[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91382[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91412[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91426[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91442[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/91455[/noticiadiari]
Enric Bosch Tomàs. La mort injusta d'un manresà de 18 anys a les acaballes de la guerra
Societat
Memoria.cat, el portal de webs de l'Associació Memòria i Història de Manresa, actualment ja acull més de 60 webs, que anem recordant dia a dia en la tasca de recuperació de la memòria històrica
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
09 de juny de 2020 a
les 10:00
Et pot interessar
-
Societat
Sant Vicenç substituirà 570 fanals per tecnologia LED per reduir el consum energètic
-
Societat
Un espectacular estol de cigonyes anuncia a Manresa l'inici de la migració cap a l'Àfrica
-
Societat
La Creu Roja al Bages va atendre 6.635 persones el 2025, un 8,1% més que l'any anterior
-
Societat
Una reparació d'urgència obligarà a restringir el trànsit a la rotonda dels Dolors
-
Societat
Cardona instal·la nous espais saludables per promoure l'activitat física i la mobilitat sostenible
-
Societat
Un estudi liderat des del Bages reforça el paper del treball social en les decisions al final de la vida
