El Departament d'Ensenyament ha frenat el decret de menjadors que apartava les AMPA de la gestió, ja que el servei passava a adjudicar-se a través d'un concurs públic. Segons explica el portal de notícies del 324, la conselleria estaria treballant en dues opcions: fer una llei nova o modificar-ne una ja feta. Aquest dijous, vuit AMPA de Manresa amb el suport de diversos grups municipals presentaran al ple de l'Ajuntament de Manresa una moció en contra del decret que Ensenyament pretenia aprovar.
Aquest gir pretén garantir una seguretat jurídica per a les AMPA perquè, de cara al curs que ve, puguin gestionar el servei de menjadors sense anar en contra de la llei, efecte que causava el decret frenat per l'administració.
El conseller d'Educació, Josep Bargalló, ha presentat aquest migdia el canvi sobre el decret, segons explica el portal de notícies de la televisió catalana, als representants de la coordinadora SOS Menjadors.
El temps escolar de migdia, que afecta l'horari de menjador, era un dels punts més conflictius i que generava més oposició en les associacions de pares i mares. Es pretén aconseguir un "màxim consens" en aquest temps de migdia a través d'un procés participatiu.
Que el servei s'adjudiqués en concurs públic era un altre dels punts que generava més fricció, ja que les AMPA consideraven que s'afavoriria a les grans empreses de càtering, efecte que generaria un descens de la qualitat del servei. Actualment un terç dels serveis de menjador de les escoles catalanes són gestionades per les AMPA.
Ensenyament frena el decret de menjadors escolars que deixava fora les AMPA
La conselleria treballa en dues opcions: crear una nova llei o modificar-ne una que ja existia
ARA A PORTADA
-
-
-
L'abat de Montserrat: «Rebem amb joia l'elecció de Lleó XIV, és un perfil de certa independència» Redacció
-
Sor Lucía Caram sobre Lleó XIV: «És un moment d'esperança. Té una visió molt clara de la realitat eclesial i mundial» Redacció
-
Queixes dels usuaris de l'Autopista de Terrassa per retencions en la targeta malgrat la gratuïtat del peatge Pere Fontanals
Publicat el 20 de desembre de 2018 a les 08:39
Actualitzat el 20 de desembre de 2018 a les 08:41
Et pot interessar
-
Societat Súria instal·la quatre contenidors per a la recollida exclusiva de restes vegetals de l'horta
-
Societat L'ICS Catalunya Central reuneix tots els equips directius del territori en la seva Jornada Anual
-
Societat Manresa acollirà la jornada inaugural d'un congrés internacional sobre educació en salut
-
Societat Afectacions de trànsit per treballs d'Aigües de Manresa al carrer Martí Julià