Onze entitats moianeses han signat un manifest de suport a l'autor del llibre "Xenofòbia a Catalunya", Xavier Rius, després que el líder de PxC, Josep Anglada, hagi demanat al periodista 100.000 euros d'indemnització per un presumpte delicte d'injúries i calúmnies. En l'escrit, les entitats condemnen la denúncia d'Anglada i asseguren que el llibre és un treball periodístic elaborat "amb rigor, que descriu una preocupant realitat social com és la xenofòbia". El Jutjat de Pau de Moià ha citat a declarar Anglada i Rius el proper dia 7 de setembre després que el líder de PxC fes la sol·licitud per un acte de conciliació previ a la interposició d'una querella criminal contra el periodista.
En el manifest, les entitats titllen l'acte del pròxim dia 7 de setembre a Moià de "mediàtic" i consideren que, amb aquesta acció, el líder de PxC vol generar polèmica, mostrar la seva força i expandir les seves idees i influència política.
Per altra banda, les entitats alerten del difícil moment econòmic i, per aquest motiu, consideren que s'ha d'estar especialment alerta per evitar "un possible deteriorament de la convivència".
Les entitats que signen el manifest són Associació Cultural Modilianum, AEiG Amadeu Oller - El Cau de Moià, AMPA de l'Escola Púbica Josep Orriols i Roca, Associació Artística Desperta Espurnes, Comunitat Els Avets de Moià, El Fanal, Col·lectiu Cultural i Ecologista del Moianès, Grup de Teatre La Cadira, Moià Sport, Moianès Solidari i Plataforma Moià Diu Prou.
Entitats de Moià condemnen la demanda del líder de PxC a Rius
Anglada demana 100.000 euros a l'autor del llibre "Xenofòbia a Catalunya" en concepte d'indemnització per injúries i calúmnies
ARA A PORTADA
-
Ramon Bacardit denuncia per delicte d'odi els cartells apareguts durant la Fira de l'Aixada Pere Fontanals
-
El cap de la Guàrdia Civil de Manresa a l'alcalde Cornet el 23-F: «A tu no et passarà res, ets bon noi» Redacció
-
Apareix el jove desaparegut al Santuari del Far: ha estat voltant sol més d'una setmana Marc Orts i Cussó
-
-
La 146a trobada d'Aturem les Guerres a Manresa centra el debat en el conflicte a l'Iran Pere Fontanals
Publicat el
05 de setembre de 2012 a
les 22:30
Et pot interessar
-
Societat
Súria enceta els actes del 8-M amb el teatre-fòrum «Àvies segle XXI»
-
Societat
La Residència de Navarcles modernitza els seus espais amb una inversió de 500.000 euros
-
Societat L'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de vermell per commemorar el Dia Mundial de l'Audició
-
Societat
Treballs de millora del paviment al carrer Canyelles, dimarts
-
Societat
El parc de Sant Llorenç del Munt i l'Obac incorpora tecnologia per compatibilitzar escalada i biodiversitat
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa allarga fins divendres l'estada de la família Ungureanu a l'Alberg
