Esquerra confia que la convocatòria feta per la Federació d'Associacions de Veïns de Manresa i la Plataforma No + Morts a la C55 per tallar la carretera en homenatge a les víctimes serà un èxit i anima a la ciutadania a adherir-se a la concentració. L'acte, que també pretén reivindicar una solució definitiva, tindrà lloc el proper dissabte dia 24 a les 5 de la tarda al pont de Sant Pau.
ERC considera que es necessiten mesures d'urgència que acabin amb l'alta sinistralitat, ja que la C55 no pot absorbir amb seguretat el volum de trànsit actual. En aquest sentit, la formació republicana recorda que la solució més ràpida, econòmica i sostenible passa per transferir trànsit de la C55 a la C16 amb l'alliberament del peatge de Sant Vicenç, com a mínim per als residents. Aquesta mesura caldria complementar-la amb la millora del nus del Guix i la connexió amb la C16 passant per darrera del polígon del Grau, i l'enllaç entre la C16 i la NII entre Terrassa i Abrera que permetria connectar Manresa i Barcelona per vies ràpides tan pel nord (accés Meridiana) com pel sud (accés Diagonal). També s'haurien de fer bidireccionals els actuals nusos dels enllaços de Viladordis i Pont de Vilomara.
L'alliberament del peatge de Sant Vicenç permetria que la C16 actués com a via del trànsit de pas, descongestionant les rondes de Manresa i el tram de la C55 entre Manresa i Sant Vicenç. I, per la seva banda, la C55 esdevindria una carretera pel trànsit local de connexió de Manresa amb el Bages sud, on caldrien -de forma urgent- operacions puntuals per acabar amb l'alta sinistralitat.
ERC espera que la concentració a la C-55 sigui un èxit
Els republicans consideren que es necessiten mesures d'urgència que acabin amb l'alta sinistralitat

Ara a portada
-
Societat La Moreneta surt en processó per primer cop aquest segle davant milers de persones a Montserrat Redacció
-
Societat S'estrena un documental sobre la vida dels monjos de Montserrat després de dos anys de rodatge Redacció
-
Economia Una entitat assegura que l'Escorxador del Moianès sacrifica més del doble de porcs diaris permesos Redacció
-
-
Publicat el 21 de novembre de 2012 a les 18:29
Et pot interessar
-
Societat Alliberen una ànega collverd i els seus pollets que havien entrat en una nau de Sant Fruitós
-
Societat La comunitat de Sant'Egidio de Manresa dedica una pregària a la memòria del papa Francesc
-
Societat Inverteixen 6,2 milions d'euros per ampliar el servei de farmàcia d'Althaia
-
Societat La Verge de Montserrat sortirà en processó per primer cop en aquest mil·lenni