Aquesta setmana ha entrat en funcionament l'aparell que ha adquirit la Fundació Althaia per realitzar proves PCR (Reaccions en Cadena per la Polimerasa), que serveixen per diagnosticar la COVID-19. D'aquesta manera, s'evita el trasllat de les proves a laboratoris externs i, en conseqüència, es redueix el temps d'espera per a l'obtenció dels resultats i s'agilitza el procés de diagnòstic de la malaltia. Tot això repercuteix positivament en els pacients i els professionals.
Des d'ara, els resultats se sabran passades 8-10 hores després d'haver pres la mostra. Fins ara, els resultats arribaven en 24-48 hores i en alguns moments fins i tot s'ha superat aquest temps.
L'agilització del procés comporta avantatges per als pacients ja que permet des del primer moment prendre decisions clíniques i terapèutiques amb més seguretat i no basades tant sols en la simptomatologia com es feia fins ara, alhora que també impacta en la càrrega de treball i la seguretat dels professional, optimitzant així tot el procés.
Igual que la resta de proves, els professionals poden consultar-ne els resultats a l'ETM, a través de la història clínica informatitzada.
Amb la incorporació d'aquest nou aparell, el servei d'Anàlisis Clíniques i Microbiologia d'Althaia s'adapta a les necessitats per donar resposta a la demanda de proves. En els darrers dies s'han fet una mitjana de 150 proves, però l'equip té capacitat per assumir un increment de la demanda. El servei d'Anàlisis Clíniques compta amb un equip de professionals amb les competències adequades per a la realització d'aquestes PCR i altres proves. Cal tenir en compte que aquestes proves presenten alt grau de complexitat, per la qual cosa necessita personal amb un alt nivell de formació, entrenat i preparat per a la seva realització.
L'adquisició d'aquest aparell és una inversió de futur ja que permetrà fer proves que fins ara s'havien d'externalitzar en altres laboratoris, com són les proves d'altres virus, herpes, de malalties de transmissió sexual, etc. També representa un primer pas per a fer altres proves de biologia molecular relacionades amb l'oncologia.
L'Ajuntament de Manresa ha fet una aportació de 30.000 euros per finançar aquest aparell. També hi ha oberta una campanya de mecenatge per captar donacions que es destinen a cobrir noves necessitats derivades de l'actual emergència sanitària com és aquesta nova tecnologia entre altres.
[noticiadiari]9/90106[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90010[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/89994[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90008[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/89980[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/89995[/noticiadiari]
							
																					
														
								Es posa en marxa l'aparell per agilitzar el diagnòstic de la Covid-19 a Sant Joan de Déu
D'aquesta manera, s'evita el trasllat de les proves a laboratoris externs i, en conseqüència, es redueix el temps d'espera per a l'obtenció dels resultats
 
        - Aparell per realitzar proves PCR a Althaia -
- Althaia
ARA A PORTADA
- 
													
													
															  
- 
													Sant Fruitós adquireix tota la finca de Can Figueras per ampliar el Bosquet i crear la Casa-Museu Pere Fontanals  
- 
													
													
															  
- 
													Èxit del Gastrorecup a Manresa: 80 comensals i 1.600 euros per la Fundació del Convent de Santa Clara Pere Fontanals  
- 
													Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals  
Publicat el 19 d’abril de 2020 a les 20:59
										Actualitzat el 19 d’abril de 2020 a les 22:08
									
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												El Consell d'Infants de Sant Fruitós inicia un nou curs treballant sobre l'educació per la pau Societat
												El Consell d'Infants de Sant Fruitós inicia un nou curs treballant sobre l'educació per la pau
- 
												 Societat
												Manresa acull una jornada de referència sobre demències i innovació en l'atenció cognitiva Societat
												Manresa acull una jornada de referència sobre demències i innovació en l'atenció cognitiva
- 
												 Societat
												L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència Societat
												L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència
- 
												 Societat
												Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau Societat
												Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau
- 
												 Societat
												Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària Societat
												Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària
- 
												 Societat
												Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas Societat
												Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas

 
															 
															 
															 
															 
															