Aquesta setmana ha entrat en funcionament l'aparell que ha adquirit la Fundació Althaia per realitzar proves PCR (Reaccions en Cadena per la Polimerasa), que serveixen per diagnosticar la COVID-19. D'aquesta manera, s'evita el trasllat de les proves a laboratoris externs i, en conseqüència, es redueix el temps d'espera per a l'obtenció dels resultats i s'agilitza el procés de diagnòstic de la malaltia. Tot això repercuteix positivament en els pacients i els professionals.
Des d'ara, els resultats se sabran passades 8-10 hores després d'haver pres la mostra. Fins ara, els resultats arribaven en 24-48 hores i en alguns moments fins i tot s'ha superat aquest temps.
L'agilització del procés comporta avantatges per als pacients ja que permet des del primer moment prendre decisions clíniques i terapèutiques amb més seguretat i no basades tant sols en la simptomatologia com es feia fins ara, alhora que també impacta en la càrrega de treball i la seguretat dels professional, optimitzant així tot el procés.
Igual que la resta de proves, els professionals poden consultar-ne els resultats a l'ETM, a través de la història clínica informatitzada.
Amb la incorporació d'aquest nou aparell, el servei d'Anàlisis Clíniques i Microbiologia d'Althaia s'adapta a les necessitats per donar resposta a la demanda de proves. En els darrers dies s'han fet una mitjana de 150 proves, però l'equip té capacitat per assumir un increment de la demanda. El servei d'Anàlisis Clíniques compta amb un equip de professionals amb les competències adequades per a la realització d'aquestes PCR i altres proves. Cal tenir en compte que aquestes proves presenten alt grau de complexitat, per la qual cosa necessita personal amb un alt nivell de formació, entrenat i preparat per a la seva realització.
L'adquisició d'aquest aparell és una inversió de futur ja que permetrà fer proves que fins ara s'havien d'externalitzar en altres laboratoris, com són les proves d'altres virus, herpes, de malalties de transmissió sexual, etc. També representa un primer pas per a fer altres proves de biologia molecular relacionades amb l'oncologia.
L'Ajuntament de Manresa ha fet una aportació de 30.000 euros per finançar aquest aparell. També hi ha oberta una campanya de mecenatge per captar donacions que es destinen a cobrir noves necessitats derivades de l'actual emergència sanitària com és aquesta nova tecnologia entre altres.
[noticiadiari]9/90106[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90010[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/89994[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90008[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/89980[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/89995[/noticiadiari]
Es posa en marxa l'aparell per agilitzar el diagnòstic de la Covid-19 a Sant Joan de Déu
Societat
D'aquesta manera, s'evita el trasllat de les proves a laboratoris externs i, en conseqüència, es redueix el temps d'espera per a l'obtenció dels resultats
- Aparell per realitzar proves PCR a Althaia -
- Althaia
ARA A PORTADA
-
-
Societat Un acord d'última hora entre l'Ajuntament de Manresa i la Sareb atura el desallotjament del Bloc10 Pere Fontanals | Marina Amposta
-
Societat L'Ajuntament de Manresa es desvincula «totalment» del desplegament dels Mossos al Bloc10 Pere Fontanals
-
Política Els Comuns exigeixen la compareixença de Parlon per l'actuació dels Mossos al Bloc10 de Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el
19 d’abril de 2020 a
les 20:59
Actualitzat el
19 d’abril de 2020 a les
22:08
Et pot interessar
-
Societat
Cent cinquanta activistes defensaran el Bloc10 de la PAHC durant la nit amb una acampada
-
Societat
Santpedor adjudica per 1,35 milions les obres de la coberta de la Sala Cal Llovet
-
Societat
La PAHC Bages ocupa un bloc de la SAREB a Manresa abandonat des de fa més de deu anys
-
Societat
Creu Roja al Bages estrena la nova seu del carrer de Saclosa de Manresa
-
Societat
Manresa tancarà el Camí dels Corrals durant sis dies per estabilitzar el talús
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa tractarà un centenar de xiprers del cementiri i l'ermita del Guix
