Artés s'ha omplert de visitants durant tot el cap de setmana per a la celebració de la 27a edició de la Festa de la Verema del Bages amb més elaboradors de tota la seva història. Totes les propostes de l'edició han tingut una gran acceptació entre el públic, que ha volgut gaudir d'una nova festa amb tots els elements de carrer.
La plaça Major ha estat el punt neuràlgic d'una festa que s'ha estès a tota la vila, i que ha passat per diferents poblacions bagenques els dies previs. Abans, la Nocturna Vinum havia estat el preludi a Manresa i Sant Fruitós de Bages, a banda d'Artés. La inauguració de la festa es va fer a Sant Fruitós de Bages, concretament a l'entorn del Museu municipal de la Memòria de la vinya i el vi.
Degut a la Covid, la Festa de la Verema del Bages havia aplicat restriccions els últims dos anys, que havien afectat al desenvolupament habitual de la Festa: una sola barra de vins, limitació d'accés a la plaça Vella, necessitat de guardar distàncies... Enguany, en canvi, hi han participat més productors de vi que mai: En total, 15 cellers de la DO Pla de Bages, als quals s'hi han afegit 4 viticultors que no compten amb celler propi. A més, el cava també ha tingut el seu protagonisme amb la participació dels dos cellers del municipi que n'elaboren: Cava Gibert i Artium.
La plaça Major ha acollit tastos i maridatges, amb el popular tast a cegues per parelles com a gran protagonista. També ha acollit l'actuació castellera de la colla local Picapolls de la Gavarresa, acompanyats dels Margeners de Guissona i els Salats de Súria. Les parades dels cellers no han deixat de rebre visitants, ben acompanyades dels elaboradors dels mossecs de la Verema, amb diferents elaboracions gastronòmiques locals.
Com no podria ser d'una altra manera, els cellers d'Artés, Solegibert i el Celler Cooperatiu Artium han tingut les seves portes obertes durant tot el diumenge perquè els visitants hi poguessin treure el cap.
Després de dos anys d'absència, una de les activitats més sol·licitades entre els més menuts, l'aixafada popular de raïm ha tornat a celebrar-se amb absoluta normalitat, tot i que amb la verema feta prèviament a causa del seu avançament per motius climatològics.
Èxit de la tornada al carrer sense restriccions de la Festa de la Verema del Bages
Societat
Les propostes de la 27a edició de la gran festa de la DO Pla de Bages registren plens durant tot el cap de setmana
ARA A PORTADA
-
-
Societat La Caponera Manresana presenta el seu projecte de cooperació amb Nicaragua aquest dissabte a Manresa Pere Fontanals
-
Societat David Casellas coordinarà el nou grau en Dret d'UManresa, que arrenca amb més de cinquanta estudiants Pere Fontanals
-
Economia L'Ecoviure tornarà a omplir el centre de Manresa amb sostenibilitat i gastronomia saludable Pere Fontanals
-
Economia Manresa reivindica el talent femení en l'enginyeria en una edició rècord de Dona Enginyera Pere Fontanals
Publicat el
02 d’octubre de 2022 a
les 21:05
Et pot interessar
-
Societat
L'albergínia blanca protagonitzarà una nova edició del Mercat de la Terra de Sant Fruitós
-
Societat
Sant Fruitós renova els lavabos de la planta baixa de l'escola Monsenyor Gibert
-
Societat
L'Associació Contra el Càncer exposa mig centenar d'obres a la Plana de l'Om
-
Societat
La Fàbrica Nova inspirarà la 10a Fira dels Playmòbils de Manresa
-
Societat
Les obres d'asfaltatge al carrer Pau Casals s'amplien i comportaran nous talls de trànsit
-
Societat
Manresa i Sant Fruitós il·luminaran de taronja els ajuntaments pel Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
